شناسهٔ خبر: 37788161 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مرکز جامع سرطان همدان نیمه نخست ۹۹ بهره‌برداری می‌شود

همدان- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: فاز نخست مرکز جامع سرطان تا تیرماه سال آینده بهره‌برداری می‌شود.

صاحب‌خبر -

دکتر فریبرز نیاستی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مراحل ساخت مرکز جامع سرطان ۸۰ درصد پیشرفت دارد افزود: این مرکز ابتدا قرار بود در زمینی به مساحت ۸۰۰ متر احداث شود که این طرح هم اینک به ۲۵ هزارمتر مربع رسیده است.

وی افزود: دستگاه شتاب دهنده مورد نیاز مرکز جامع سرطان خریداری و فاز اول آن در نیمه اول سال ۹۹ بهره برداری می شود و چند دستگاه دیگر مورد نیاز است که در این باره با هیات امنای مرکز جامع سرطان رایزنی صورت گرفت.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: میزان مطالبات این دانشگاه از تامین اجتماعی با پیگیری های صورت گرفته توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و عقد تفاهم نامه، تا پایان سال ۹۷ تسویه شد.

نیاستی ادامه داد: پرداخت مطالبات از سوی تامین اجتماعی، در پرداخت به موقع کارانه کارکنان، خرید داروی مورد نیاز و پرداخت هزینه های جاری تاثیر مثبت داشته است.

وی تاکید کرد: بخشی از بداخلاقی‌ها و برخوردهای خارج از عُرف بین کارکنان بیمارستان، بیمار و همراهان آنها ناشی از تاخیر در پرداخت مطالبات کارکنان است چراکه گاهی مواقع شاهد ۱۵ ماه تاخیر در پرداخت مطالبات بودیه ایم.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه در دانشگاه علوم پزشکی همدان نگاه ویژه به زیر ساخت های دانشجویی، بهداشت و سلامت شده است گفت: از سه سال پیش با تزریق منابع، بدون دریافت بودجه عمومی طرح های عمرانی اجرایی شده است.

نیاستی اضافه کرد: امسال تا دی ماه ۱۰۰ درصد بودجه پیش بینی شده تا این زمان تخصیص یافته است که امید می رود تا پایان سال علاوه بر جذب ۱۰۰ درصد اعتبارات ۱۰ درصد هم مازاد داشته باشیم. 

وی گفت: یکی از نکات مثبت کلان منطقه شدن دانشگاه علوم پزشکی همدان، رفتن به سمت تمرکز زدایی است با این توضیح که پیشتر تصمیم ها به صورت متمرکز در تهارن اتخاذ می شد اما هم اینک در مناطق کلان تصمیم گیری می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در این نشست خبری گفت: بر اساس بررسی صورت گرفته توسط دبیرخانه هیات امنای کل کشور، دانشگاه علوم پزشکی این استان در تحقق برنامه، رتبه ششم را بین ۶۷ دانشگاه زیر مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کسب کرد.

رشید حیدری مقدم بیان کرد: در این ارزیابی دانشگاه هایی که بیش از ۹۰ درصد برنامه هایشان تحقق یافته بود حایز رتبه شدند که ۹۴.۷۴ درصد برنامه های دانشگاه علوم پزشکی همدان محقق شده بود.

وی با بیان اینکه احتمال ایجاد موج دوم آنفلوآنزا نوع «ب» وجود دارد هرچند هنوز شروع نشده است، گفت: اپیدمی این ویروس بین پنج تا ۱۰ سال یکبار است و بروز آن می تواند بدن را برای ۱۰ سال ایمن کند؛ هرچند عوارضی نیز به دنبال دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: کمبود واکسن آنفلوآنزا برای افراد حایز شرایط تزریق نداشتیم با این وجود توصیه نمی کنیم همه افراد جامعه واکسینه شوند بلکه تنها افرادی که بیماری زمینه ای دارند در برهه زمانی  ۱۵ شهریور تا ۱۵ مهر اقدام به تزریق این واکسن کنند. 

نظر شما