شناسهٔ خبر: 37787223 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

بسته خبری سوم بهمن ماه؛

از ساخت کارخانه تولید کاغذ از سنگ در فاروج تا سیل مهربانی همکلاسی ها

سومین واحد تولید کاغذ از سنگ کشور در فاروج راه اندازی می شود، کانون «معراج السعاده» موفق به کسب ۱۴هزار امتیاز در رویداد ملی «فهما» شد و مراسم «سیل مهربانی همکلاسی ها» در دبستان شهید مجیدی شیروان، بخشی از تیترهای خبری امروز پنج شنبه را تشکیل می دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  خبرگزاری شبستان  از بجنورد؛ علی تیز روز در گفتگو با  خبرنگار خبرگزاری شبستان از آشخانه اظهار داشت: کل اعتبارات مصوب کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان برای اداره آبفای روستایی ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال  بوده است که مابقی را از اعتبارات صندوق توسعه ملی مصوب داشته ایم.


مدیر آب و فاضلاب روستایی مانه و سملقان افزود: اعتبارات مصوب کمیته برنامه‌ریزی به صورت اسناد سه  ساله تخصیص داده شده است.

وی تصریح کرد: ۶ میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان اعتبار کمیته برنامه ریزی برای روستاهای دارای مشکل هزینه خواهد شد و بخشی برای پنج پروژه نیمه تمام که ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اختصاص داده شده است.

تیزرو  عنوان کرد: مجتمع اینچه علیا، قزل قلعه و پوستین‌ دوز مبلغ  ۱۰ میلیارد ریال برای تکمیل نیاز دارد.

وی همچنین از اتمام دو پروژه باران آباد و حاج حسین خبر داد و افزود: این دو پروژه با اعتباری بالغ بر  دو میلیارد ریال در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.


تیزرو با اشاره به اینکه ۴۰ درصد شبکه های این شهرستان فرسوده است، افزود: سال به سال به این فرسودگی اضافه می‌شود که یک میلیارد تومان برای بازسازی شبکه های فرسوده مصوب شده که پنج میلیارد ریال  به صورت اقساط سه  ساله تخصیص داده شده است.

مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان مانه و سملقان از پروژه های جدید تعریف شده از محل صندوق توسعه ملی و سفر ریاست جمهوری خبر داد و افزود: برای اجرای فاز یک مجتمع کهنه جلگه مبلغ ۹۰ میلیارد ریال مصوب شده است که ۵۰ میلیارد ریال آن تخصیص و مابقی در سال آینده تخصیص داده خواهد شد.

تیزرو عنوان کرد: ۱۰میلیارد تومان برای مجتمع اینچه سفلی که با مشکل کمبود آب مواجه است در وزارت نیرو  مصوب شد و تخصیص آن را گرفته ایم.

وی همچنین از مشکل مجتمع امام رضا (ع) در سال های گذشته خبر داد و افزود: با ایجاد سه حلقه چاه با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال، این مشکل برطرف شده و از سال آینده هیچ مشکلی در خصوص افت فشار در مجتمع امام رضا که ۱۶روستا، ۵ هزار خانوار و ۲۰ هزار نفر جمعیت را پوشش می‌دهد، نخواهیم داشت.

تیزرو افزود: برای رفع افت فشار آب مجتمع کالیمانی و خرتوت هم دو حلقه چاه حفر شده و بهسازی آن با اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیون تومان انجام شده است.

 

 

۴۶ فرزند در مراکز شبه خانواده شیروان پذیرش شدند

سرپرست اداره بهزیستی شیروان گفت: امسال۴۶ فرزند در مراکز شبه خانواده شیروان پذیرش شدند.

علی اکبر آرام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان  با بیان اینکه امسال ۴۶ فرزند در مراکز شبه خانواده شیروان پذیرش شدند، اظهارداشت: در این مدت ۱۵ پرونده نیز مربوط به متقاضیان فرزندخواندگی تکمیل و برای طرح در کمیته فرزندخواندگی به مرکز استان ارسال شد.

سرپرست اداره بهزیستی شیروان با اشاره به تهیه گزارش و مدارک لازم برای ارسال به دادگستری برای دریافت رای در خصوص متقاضیان فرزندخواندگی افزود: همچنین دریافت درخواست و تشکیل پرونده برای ۱۹ نفر از متقاضیان فرزندخواندگی و اقدامات مربوط به آن انجام شد.

آرام گفت: از ابتدای سال جاری، برای ۱۱ نفر از فرزندان بی سرپرست و بدسرپرست پشت نوبت امداد این شهرستان پرونده تشکیل شد و ۹۶۵ میلیون ریال به مراکز غیردولتی اجتماعی (هیات امنایی) یارانه پرداخت شد.

وی پیگیری و دریافت شناسنامه برای تعدادی از فرزندان فاقد شناسنامه در مراکز، پیگیری وضعیت تحصیلی فرزندان مراکز شبه خانواده، استفاده از کلاس های آموزشی و معلم خصوصی در مراکز و انجام مشاوره ها و کلاس های آموزشی مختلف به منظور رفع مشکلات فرزندان زیر حمایت را از دیگر اقدامات انجام شده در سال جاری برشمرد.

آرام افزود: همچنین حمایت از ۴۴ فرزند امدادبگیر نزد خانواده های جایگزین، انجام شد که در ۹ ماهه امسال، یک میلیارد و ۷۱۴ میلیون ریال مستمری برای آنان پرداخت شد.

شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

 

 

کاهش ۹ درصدی آمار جانباختگان تصادفات رانندگی در خراسان شمالی

جانشین پلیس راه کشور گفت: خراسان شمالی در حوزه کاهش تصادفات یکی از استان‌های موفق در کل کشور بوده و در سال گذشته جزو رتبه های برتر کشور در بخش کاهش جانباختگان حوادث ترافیکی بوده است.

سرهنگ ایوب شرافتی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از محور بجنورد به جنگل گلستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از آشخانه اظهار داشت: طبق آمار پزشکی قانونی، در ۹ ماهه سال جاری علی‌رغم افزایش یک و چهار دهم درصد از جانباختگان تصادفات رانندگی در کل کشور، خراسان شمالی ۹ درصد کاهش داشته است.

جانشین پلیس راه کشور علت این کاهش را همکاری تمامی دستگاه ها با پلیس راه و تلاش شبانه روزی پلیس راه در این محورها نسبت به روان سازی ترافیک، ارتقاء زیرساخت ها و وضعیت خوب برخی از راه ها از دو طرف به بزرگراه عنوان کرد.

سرهنگ شرافتی افزود : هر چند که ما از وضعیت ایده‌آل در این استان و مناطق دیگر استانها هنوز فاصله داریم اما امیدواریم به روزی برسیم که ترافیک به حداقل برسد.

وی عنوان کرد: یکی از مهمترین محورهای شریانی کشور مسیر بجنورد به شمال کشور است که در حوزه خراسان شمالی قرار دارد.

جانشین پلیس راه کشور افزود: از بجنورد تا انتهای محور که ۱۳۴ کیلومتر آن طول مسیر است و  ۶۹ کیلومتر آن به‌صورت بزرگراه بهره‌برداری شده، در حال حاضر ۱۰ کیلومتر در محدوده مهمانک تا زمان صوفی و  چهار کیلومتر در محدوده رباط قره بیل در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.

سرهنگ شرافتی عنوان کرد: ۵۰ کیلومتر از این مسیر که شریانی و اصلی بوده به صورت دو طرف باقی می ماند که مسئولان آن را در سال آینده به بهره‌برداری خواهند رساند.

وی بیان کرد: زیرساخت‌ها یکی از مهمترین شاخصه های ترافیکی است که با توجه به وضع و اوضاع فعلی کشور و حجم بالای خودروها، جاده های دوطرفه جوابگوی ترافیک در حال حاضر نیست و باید مسیرهای اصلی ما در سطح کشور به صورت بزرگراه و حداقل چهار خطه شوند.

جانشین پلیس راه کشور تصریح کرد: متاسفانه استان خراسان شمالی فاقد هرگونه آزادراه است و امیدواریم این اتفاقات خوب برای این استان هم بیفتد.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد علت های تصادف در کشور به خاطر عدم توجه به جلو، انحراف به چپ، خستگی و خواب آلودگی و سرعت غیر مجاز است، افزود: مردم باید اراده کنند و خیلی از عوامل که منجر به تصادفات می شود را کاهش دهند.

شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان در ۴۵ کیلومتری غرب بجنورد واقع شده و ۱۴ کیلومتر از محور بجنورد به جنگل گلستان در این شهرستان در دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید. 

 

 

مراسم «سیل مهربانی همکلاسی ها» در دبستان شهید مجیدی شیروان

مدیر آموزش و پرورش شیروان گفت: مراسم سیل مهربانی همکلاسی ها با هدف کمک به سیل زدگان سیستان و بلوچستان در دبستان ابتدایی شهید مجیدی برگزار شد.

علی ابراهیمیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان از برگزاری مراسم «سیل مهربانی همکلاسی ها» در دبستان شهید مجیدی خبر داد و  اظهار داشت: این برنامه با هدف کمک به دانش آموزان سیل زده سیستان و بلوچستان و ترویج فرهنگ ایثار، انفاق و از خودگذشتگی برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش شیروان گفت: با اجرای چنین طرح‌هایی در آموزش و پرورش می خواهیم تا آلام روحی و روانی هموطنانی که در جنوب شرقی کشور دچار سیل شده اند را تسکین دهیم و با جمع آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی دانش آموزان، اولیا و فرهنگیان گوشه‌ای از مشکلات آنان را برطرف کنیم.

ابراهیمیان ضمن تقدیر و تشکر از این اقدام خیرخواهانه و پسندیده، ضمن تقدیر از زحمات همکاران، دانش آموزان را به درس خواندن فراخواند.

وی گفت: کمک های اهدایی این مدرسه شامل آب معدنی، پتو، پوشاک و مواد غذایی به مبلغ 16 میلیون ریال و مبلغ 14 میلیون ریال به صورت نقدی برای دانش آموزان سیل زده سیستان و بلوچستان بوده است.

هم اینک 31 هزار دانش آموز در 421 آموزشگاه شهری و روستایی شیروان زیر نظر سه هزار فرهنگی تحصیل می کنند.

 

 

سومین واحد تولید کاغذ از سنگ کشور در فاروج راه اندازی می شود

فرماندار فاروج از راه اندازی سومین واحد تولید کاغذ از سنگ کشور در فاروج خبر داد و گفت: سرمایه گذار این طرح، زمان بهره برداری از این طرح را شهریور سال آینده اعلام کرده است.

«مسعود صادق» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: مجموع اعتبارات شهرستان فاروج 280 میلیارد ریال بوده که اگر 50 درصد آنهم تخصیص یابد 140 میلیارد ریال اعتبار خواهیم داشت.

فرماندار فاروج با بیان اینکه سرمایه گذار بخش خصوصی با ۲۵۰ میلیارد تومان برای راه اندازی کارخانه کاغذ از سنگ معادل اعتبارات ۱۰ساله شهرستان سرمایه گذاری می کند، با اشاره به اینکه مهمترین نیاز راه اندازی این واحد تامین برق آن است، گفت: برای ایجاد چنین واحدهایی نیاز به زیرساخت هایی است که در حوزه برق در تلاش برای تامین آن هستیم.

صادق گفت: این واحد در زمینی به مساحت 15 هکتار و در روستای برگرد از توابع بخش بخش مرکزی و واقع در دهستان شاه جهان از سوی سرمایه گذاری بدون دریافت تسهیلات ساخته می شود.

وی با اشاره به اینکه طی هفته گذشته مجوز این واحد صادر شده، مرحله اول سرمایه گذاری در این طرح را 137 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: سرمایه گذار زمان بهره برداری از این طرح را شهریور سال آینده اعلام کرده است.

فرماندار فاروج با اشاره به صرفه جویی 80 درصدی آب در این طرح و عدم نیاز به قطع درخت برای تولید مواد خام آن بیان داشت: بخشی از ماشین آلات این واحد خریداری شده است.

وی این واحد را سومین واحد تولید سنگ کاغذ در کشور عنوان کرد و افزود: با راه اندازی این واحد، حداقل 230 نفر مشغول به کار می شوند.

صادق با بیان اینکه در این روش تولید، برگی از درخت قطع نمی شود و  قطره آبی هم مصرف نخواهد شد، ماندگاری و  استحکام بالا، ضد رطوبت بودن و قابل بازیافت بودن را از مهمترین ویژگی های این کاغذ ذکر کرد.

در سال 95 با بومی سازی این صنعت در یزد، ایران به جمع چهار کشور صاحب این صنعت نظیر کانادا، چین و تایوان پیوست. در شهرستان فاروج یک شهرک و یک ناحیه صنعتی فعال است و تعدادی از طرح های صنعتی هم در زمین های مالکان آن ساخته شده و به بهره برداری رسیده که کارخانه کاغذ یکی از این واحدهاست که در زمینی در روستای برگرد ساخته می شود.

کاغذ سنگ (که با اسامی دیگری مثل کاغذ سنگی، کاغذ آهک یا کاغذ معدنی نیز نامیده می شود) نسل جدیدی از کاغذ است که در سال های اخیر توسط محققان اختراع شده است، ماده اولیه این کاغذ پودر کربنات کلسیم بوده که جایگزین استفاده از چوب درختان برای تولید کاغذ است، از خواص آن ضد آب بودن، مقاومت در برابر پارگی، جلوه جادویی رنگ ها بر روی آن و در نهایت برگشت پذیری کوتاه مدت آن به خاک طی دوره بازیافت است.

بسیاری، تولید کاغذ سنگ را  پدیده‌ای شگفت‌انگیز در صنعت چاپ و تولید آن را نیز سرآغاز عصری جدید در تولید کاغذهای سازگار با محیط ‌زیست می‌دانند، چراکه ماده اولیه آن تنها سنگ است، از این‌رو به نظر می‌رسد دیگر نباید نگران قطع درختان و آثار مخرب آن روی محیط‌ زیست باشیم. همچنین در فرآیند تولید «کاغذ سنگ» نه‌ تنها از آب استفاده نمی‌شود، بلکه به خاطر سفیدبودن مواد اولیه، نیازی به استفاده از سفیدکننده‌ها هم در تولید آن نیست که نتیجه این کار، این خواهد بود که دیگر آلاینده‌ها به محیط ‌زیست ما اضافه نخواهند شد.

 

 

کانون «معراج السعاده» موفق به کسب ۱۴هزار امتیاز در رویداد ملی «فهما» شد

مدیر کانون فرهنگی و هنری معراج السعاده مسجد امام حسن(ع) روستای بزنج شهرستان اسفراين، از کسب ۱۴هزارو ۱۳۱ امتیاز در رویداد ملی «فهما» خبر داد.

«هاجر قادری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد گفت: همزمان با اجرای رویداد ملی «فهما» (فرهنگ و هنر مساجد ایران) که به ثبت و رصد اطلاعات و فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مرتبط است، برنامه ها و فعالیت های کانون معراج السعاده روستای بزنج هم در سامانه بچه های مسجد ثبت شد.

مدیر کانون فرهنگی و هنری معراج السعاده مسجد امام حسن(ع) روستای بزنج شهرستان اسفراين با بیان اینکه تا کنون اسامی 156 عضو خواهر و برادر این کانون در سامانه بچه های مسجد به ثبت رسیده است، افزود: 108 عضو خواهر و 48 عضو برادر در فعالیت های کانون همکاری دارند.

وی با بیان اینکه 15 نفر از اعضای کانون مسجد در چارت و کادر کانون قالب بندی شده اند، مسئول جذب و ساماندهی، رابط کانون، مسئول کتابخانه و مسئول فناوری اطلاعات، مسئول قرآني و فرهنگي، مسئول آموزش و پژوهش، مسئول ادبي و هنري و مسئول پشتيباني و جذب مشارکت ها را بخشی از عناوین کادر کانون معرفی کرد.

قادری از ثبت 88 عنوان فعالیت فرهنگی و هنری انجام شده در طول سال خبر داد و گفت: نمايش توانمندي هاي روستاي دوستدار کتاب بزنج، برپايي غرفه  مشاغل خانگي به مدت هشت ماه، برگزاري جشنواره غذا بين روستاهاي همجوار، برگزاري هيئت انديشه ورز اقتصادي، طراحي و چاپ۱۷ عنوان کتاب و برگزاري مراسم افتتاحيه ي صندوق خرد زنان روستايي از جمله فعالیت های اجرا شده است.

وی با بیان اینکه 100 عنوان فعالیت در حوزه اوقات فراغت به ثبت رسیده است، افزود: برگزاری دوره های شبکه سازي و فضاي مجازي، مقابله با آسيب‌هاي اجتماعي، مسابقه کتابخواني، تشکيل هسته هاي فرهنگي، تشکيل هيات انديشه ورز کانون، برگزاری کلاس های کارآفرینی، خودکفایی، سبک زندگی و سواد رسانه ای بخشی از کلاس ها و دوره های برگزار شده در ایام اوقات فراغت کانون است.

مدیر کانون فرهنگی و هنری معراج السعاده روستای بزنج در خصوص فعالیت های عمومی کانون هم گفت: برپایی ایستگاه های صلواتی در مناسبت ها، برگزاری محافل قرآنی، دوره های روخوانی و روان خوانی قرآن کریم، اردوهای فرهنگی تفریحی، نمایشگاه کتاب و برگزاری همایش ها و نشست ها در مناسبت های ملی و مذهبی از جمله این برنامه هاست.

قادری به اجرای طرح شنبه های کتاب هم اشاره کرد و با بیان اینکه این طرح طی 10 جلسه اجرا شده و طی آن کتاب های مورد تأیید معرفی می شود، اسامی کتاب های معرفی شده را روح توحيد نفي عبوديت غير خدا، معرفت ديني، حريم ريحانه، صنوبر، خراسان شمالي در يک نگاه، قصه هاي خوب براي بچه، کاردستي آسان، خانواده، فضاي مجازي و آسيب اجتماعي اعلام کرد.

کانون فرهنگی و هنری معراج السعاده مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام روستای بزنج شهرستان اسفراین که از سال 90 فعالیت رسمی خود را آغاز کرده در بیشتر  مناسبت های ملی و مذهبی با مشارکت مردم به ویژه نوجوانان و جوانان و دستگاه ها، فعالیت های مثمرثمری انجام داده است.

کانون فرهنگی و هنری معراج السعاده به عنوان تنها کانون فرهنگی و هنری روستاهای بزنج و بُرج با جمعیت هزارو 380 نفری در این منطقه، توانسته از گروه های مختلف سنی چه زن و چه مرد، میانسال و جوان بهره گرفته و فعالیت های شاخصی را در روستا، شهرستان و استان عملیاتی کند.

گفتنی است؛ رویداد ملی فهما با هدف به کارگیری خلاقیت های فرهنگی و هنری بچه های مسجد با امکان رصد، پایش و ارزیابی اطلاعات و فعالیت های کانون های مساجد کلید خورده و  فعالیت کانون های فرهنگی و هنری در قالب شاخص‌های هشت گانه شامل قرآن و عترت، شبکه سازی و ساماندهی، هنر متعالی، کتاب و کتابخوانی، مناسبت های ملی و مذهبی، فضای مجازی و رسانه، غنی سازی اوقات فراغت و خلاقیت و نوآوری ارزیابی خواهد شد و کانون های برتر بر اساس ارزیابی شاخص های عنوان شده، تقدیر می شوند.

لازم به یادآوری است؛ پایتخت «فهما» ( فرهنگ و هنر مساجد ایران) همزمان با سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها معرفی می شود و 16 استان هم در هشت آیتم اعلام شده و سه استان هم به عنوان استان های برتر معرفی خواهند شد.

 

 

 

۲۲ کارگروه در ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی خراسان شمالی فعال شده است

رییس ستاد گرامیداشت دهه فجر خراسان شمالی، از تشکیل ۲۲ کارگروه استانی و ۱۲ کارگروه شهرستانی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در خراسان شمالی خبر داد.

«حجت الاسلام محمدعلی سالاری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: 22 کارگروه استانی و 12 کارگروه شهرستانی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در خراسان شمالی تشکیل شده که با توجه به حجم فعالیت ها و برنامه ها قرار است هر کارگروه یک برنامه شاخص و ویژه را برنامه ریزی کند و در ایام دهه فجر روزانه یک برنامه ویژه از سوی دوکارگروه اجرا شود.
 
رییس ستاد گرامیداشت دهه فجر خراسان شمالی در خصوص تعداد عناوین برنامه های اجرایی دهه فجر بیان کرد: با توجه به اینکه پایان روز شنبه (پنجم بهمن) آخرین مهلت ثبت برنامه های دستگاه ها و کارگروه ها در سامانه شورای هماهنگی است، پس از جمع بندی نهایی، آمار و اطلاعات برنامه ها اطلاع رسانی خواهد شد.


 وی از برگزاری نشست های خبری کارگروه‌های ستاد ایام­ الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: نشست خبری 19 کارگروه در محل دفتر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی ساعت 9 صبح  برگزار می شود و مابقی کارگروه ها به صورت مجزا نشست خبری برگزار می کنند.


  حجت الاسلام سالاری بیان کرد: نشست خبری کارگروه های بسیج، اماکن مقدسه، تقريب مذاهب اسلامي، همياري و خدمت رساني، كارگري و كارآفريني، كودك و نوجوان و كارگروه هنري صبح روز دوشنبه هفتم بهمن ماه برگزار می شود.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه زمان برگزاری نشست خبری کارگروه های حوزه و روحانیت، هيئات مذهبي و تشكل هاي ديني و کارگروه قرآن، زنان و خانواده، ارتباطات و اطلاع‏ رساني، فضاسازي و مديريت شهري و دانشجویی روز سه شنبه هشتم بهمن است، افزود: روز پنج شنبه دهم بهمن ماه هم نشست کارگروه های روستایی و عشایری، دانش‌آموزی و فرهنگیان، ايثارگران، ورزش و جوانان، ورزش و جوانان و اصناف و بازاریان برگزار می شود.

 

 

 

ارزش اقتصادی ۴۹ هزار و ۲۴۹ میلیارد ریالی محصولات کشاورزی خراسان شمالی

ریيس سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي گفت: محصولات کشاورزی این استان در سال زراعی گذشته، ۴۹ هزار و ۲۴۹ میلیارد ریال ارزش اقتصادی دارد.

«عبدالله يوسفي» با بیان اینکه محصولات کشاورزی این استان در سال زراعی گذشته، 49 هزار و 249 میلیارد ریال ارزش اقتصادی دارد، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد گفت: از مجموع این میزان، ارزش محصولات زراعی 13 هزار و 542 میلیارد ریال، ارزش محصولات باغی 10 هزار و 812 میلیارد ریال، ارزش محصولات دامی 17 هزار و 181 میلیارد ریال، ارزش محصولات شیلات 480 میلیارد ریال و ارزش فرواری صنایع سه هزار و 132 میلیارد ریال است.

ریيس سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي بیان کرد: همچنین ارزش محصولات منابع طبیعی استان 877 میلیارد ریال و ارزش محصولات عشایری سه هزار و 222 میلیارد ریال است.

وی تعداد بهره برداران بخش کشاورزی استان را 81 هزار و 551 بهره بردار دانست و اظهار کرد: 36.4 درصد جمعیت استان در بخش کشاورزی اشتغال دارند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان اینکه این استان 344 هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد، افزود: سالانه افزون بر دو میلیون انواع محصول از این استان تولید می شود.

یوسفی افزود: بخش زیادی از محصولات تولیدی استان پاک و سالم تولید می شود اما متاسفانه برند نداریم که در این خصوص باید بیشتر تلاش کنیم تا ارزش افزوده بیشتری در این بخش حاصل شود.

 

 

 

 

 

پایان پیام/ 71

نظر شما