شناسهٔ خبر: 37786523 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنو | لینک خبر

وضعیت آب و هوا در ۳ بهمن/ فردا هوا سردتر می‌شود

صاحب‌خبر -
سامانه بارشی سردی از فردا وارد کشور شده و مناطق شمال غرب، سواحل شمالی، ارتفاعات البرز مرکزی و استان خراسان شمالی در بر می‌گیرد.
 
به گزارش روز نو : براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی،سامانه بارشی فعال بر روی کشور از امروز عمدتا در نیمه شرقی کشور فعال بوده و سبب بارش برف و باران در این مناطق، وزش باد شدید و در استان‌های جنوبی کشور سبب رگبار و رعد و برق می‌شود. شدت بارش در این روز در استان فارس، هرمزگان، نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و استان کرمان، خراسان جنوبی و رضوی است.
 
همچنین در این روز در برخی نقاط استان‌های واقع در غرب، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی با شدت کمتر بارش برف و باران پیش بینی می‌شود، از روز جمعه این سامانه در استان‌های سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان و جنوب کرمان فعال بوده و سپس از کشور خارج می‌شود.
 
فردا (جمعه) سامانه دیگری وارد کشور شده ودر مناطق شمال غرب، سواحل شمالی، ارتفاعات البرز مرکزی و استان خراسان شمالی سبب بارش برف و باران می‌شود.
 
بیشتر بخوانید: هوای پایتخت به منفی ۴ درجه می‌رسد/ ورود سامانه هوای سرد به کشور
 
این سامانه از روز شنبه در استان‌های واقع در غرب و جنوب غرب برخی نقاط بوشهر شمال فارس، سواحل شمالی و ارتفاعات البرز، خراسان شمالی و رضوی سبب بارش برف و باران، وزش باد شدید در استان‌های جنوبی سبب رگبار و رعد و برق می‌گردد.
 
از روز یکشنبه این سامانه در جنوب غرب کشور فعال بوده و سپس از کشور خارج می‌گردد، روز‌های جمعه و شنبه کاهش محسوس دما در نیمه شمالی کشور رخ خواهد داد و دریای خزر در این دو روز مواج گزارش شده است. همچنین نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان پنجشنبه مواج است. وضعیت آب و هوا در ۳ بهمن/ ورود سامانه هوای سرد از فردا به کشور

برچسب‌ها:

نظر شما