شناسهٔ خبر: 37785503 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

آنفلوآنزا نوع B به مراتب ضعیف تر از نوع A است

گیلان - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: آنفلوآنزا نوع B به مراتب ضعیف تر از نوع A است اما رعایت نکان بهداشتی برای گروه های پرخطر و زدن واکسن برای این افراد ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی گیلان ، فردین مهرابیان ، با بیان اینکه آنفلوآنزا شناخته شده‌ترین عفونت حاد تنفسی به شمار می‌رود که بیشتر در فصل سرما شیوع می‌یابد اظهار کرد: امسال شیوع آنفلوانزا کمی زودتر از سال های قبل در جامعه گسترش یافت.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در استان ویروس آنفلوآنزا از نوع B خیلی شایع نیست؛ اما احتمال شیوع آن وجود دارد، گفت: مردم هیچگونه نگرانی در این زمینه نداشته باشند و رعایت نکات بهداشتی را اولویت قرار دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان یادآور شد: گروه های پرخطر شامل زنان باردار، کودکان زیر ۵ سال، سالمندان بالای ۶۰ سال و افرادی که بیماری زمینه ای مثل آسم، بیماری های قلبی عروقی، دیابت و بیماری های کلیوی دارند باید در مقابله با این ویروس مراقبت های لازم را داشته باشند.

وی رعایت بهداشت فردی را مهم‌ترین راهکار پیشگیری و مقابله با بیماری آنفلوآنزا دانست و تصریح کرد: رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به آنفلوآنزا بسیار موثر بوده و مردم از دست دادن، روبوسی و حضور در جمع خودداری کنند.

مهرابیان در پایان خاطرنشان کرد: اقدامات مناسب جهت پیشگیری و مبارزه با این ویروس در استان فراهم است.

نظر شما