شناسهٔ خبر: 37785405 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر مخابرات منطقه کردستان خبرداد:

ارتقای زندگی در روستاها اقدامی برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان است

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به توسعه خدمات مخابراتی در روستای دولاب از توابع شهرستان سنندج، گفت: ارتقای زندگی در روستاها اقدامی دیگر جهت جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها است که اینترنت پرسرعت به عنوان ابزار آگاهی روستانشینان از بازارهای داخلی و بین المللی در این خصوص نقش بسزایی دارد.

صاحب‌خبر -

آزاد حکمت در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه اینترنت پرسرعت یکی از زیرساخت های لازم برای راه اندازی کسب وکارهای کوچک وخانگی، توسعه اقتصادی در روستا، رونق صنعت گردشگری، ارتقاء سطح آگاهی عمومی و تخصصی شهروندان و مشتریان به شمار می رود، اظهار کرد: با هدف تحقق مطالبات مشتریان از خدمات مخابراتی و رعایت اصل مشتری مداری زیرساخت های لازم و برای بهره مند شدن مشتریان از این خدمات در روستای دولاب نصب و راه اندازی شد.

وی افزود: ارتقای زندگی در روستاها اقدامی دیگر جهت جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها است که اینترنت پرسرعت به عنوان ابزار آگاهی روستانشینان از بازارهای داخلی و بین المللی در این خصوص نقش بسزایی دارد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان به نصب دستگاه DSLM، سیستم مترو 1000 و توسعه مسیر انتقال با سرمایه گذاری یک میلیارد و 500 میلیون ریال در روستای دولاب اشاره و بیان کرد: با انجام عملیات نصب و راه اندازی و توسعه زیر ساخت های لازم مشتریان این روستا می توانند از خدمات سرویس اینترنت پرسرعت استفاده کنند.

حکمت ضمن تشریح اقدامات فنی در این خصوص، ذکر کرد: در حال حاضر ظرفیت سازی برای 128 پورت منصوبه انجام شده که با توجه به استقبال متقاضیان در این روستا طی یک هفته گذشته تعداد 32 پورت آن واگذار و فعال شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های این منطقه برای توسعه و ارتقا خدمات و محصولات مخابراتی در روستاهای سطح استان، خاطرنشان کرد: براساس برنامه ریزی کارشناسی شده با حضورکارشناسان مخابرات استان در قالب تیم های فنی و تخصصی، اقدامات لازم برای بهبود کیفیت و توسعه خدمات در روستاهای دارای اولویت انجام خواهد شد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان یادآور شد: در حال حاضر تعداد 484 روستای استان تحت پوشش خدماتADSL مخابرات هستندکه تعداد 13 روستای آن در سال جاری از این سرویس بهره مند شده اند.

انتهای پیام

نظر شما