شناسهٔ خبر: 37785149 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تعداد راه‌های روستایی مسدود شده کردستان به ۲۱۸ مورد رسید

سنندج - ایرنا - معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: با ادامه بارش‌ها در برخی روستاها و نقاط تعداد راه‌های مسدود شده این استان هم اکنون به ۲۱۸ مورد رسیده است.

صاحب‌خبر -

رامبد نوذری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارش برف و یخبندان شامگاه گذشته و تشدید کولاک در برخی نقاط هم اکنون راه ارتباطی  ۲۱۸ روستا در هفت شهرستان مسدود شده است.

وی اضافه کرد: بیشترین راه‌های روستایی مسدود شده با ۱۰۰ مورد در سنندج است و بقیه نیز در سایر شهرستان ها شامل ۷۰ آبادی در دیواندره، ۲۵ روستا در دهگلان، ۱۰ روستا در بیجار، هفت روستا در سقز، بانه و قروه هر کدام سه روستا است.

نوذری با بیان اینکه صبح امروز تعداد روستاهای مسدود شده ۳۳ مورد اعلام شده بود گفت: با ادامه شدت کولاک در بسیاری از نقاط این تعداد روند افزایشی به خود گرفته است گفت: بیشتر روستاهای مسدود شده در مسیرهای کوهپایه‌ای و سخت گذرواقع شده است و راهداران روستایی به همراه راهداران این اداره در مسیرها مستقر شده و پیش بینی می‌شود تا شب موفق به بازگشایی راه‌ها شوند.

‌طرح زمستانی راهداری همه ساله از ۱۵ آبان در سراسر کشور شروع می‌شود اما در کردستان به علت برفگیر بودن و داشتن گردنه‌های متعدد این طرح به صورت غیر رسمی زودتر از موعد آغاز می‌شود در این طرح،  ۴۷۵ راهدار کردستان به صورت ۲۴ ساعته در خدمت مسافران هستند.

راهداران در قالب طرح‌های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های استان را شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر در مسیرهای بین شهری و ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر در راه روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.

همچنین جاده‌های بین شهری این استان دارای ۳۸ گردنه برفگیر و جاده‌های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر بوده که این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتا شاهد لغزندگی است.

نظر شما