شناسهٔ خبر: 37785105 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیرکل حفاظت محیط زیست اردبیل:

مشکلات مدیریت پسماند‌های شیمیایی و دارویی اردبیل رفع می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: مشکلات مدیریت پسماند‌های شیمیایی و دارویی استان اردبیل رفع می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سعید شهند، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در چهارمین جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان اردبیل با تاکید بر رفع مشکلات مدیریت پسماند‌های شیمیایی و دارویی استان در سال ۹۸ گفت: با مشارکت بخش خصوصی نسبت به بی‌خطرسازی پسماند‌های پزشکی مراکز خصوصی اقدام می‌شود.

او افزود: پسماند‌های شیمیایی و دارویی مراکز مختلف به شرکت‌های مجاز خارج از استان اردبیل انتقال می‌یافت که اخیرا به دلیل بروز برخی مشکلات این روند دچار اختلال شده است و تلاش می‌شود با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اردبیل این مشکل رفع شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: به دلیل ماهیت پسماند‌های پزشکی، نظارت بر مدیریت صحیح این موضوع به طور جد دنبال می‌شود و تمام مراکز درمانی بهداشتی ملزم به رعایت قوانین مربوطه در حوزه مدیریت پسماند هستند.

شهند اظهار داشت: در بحث مدیریت پسماند‌های ویژه نیز اقدامات لازم توسط این اداره کل انجام شده است و مدیریت آن در حال واگذاری به بخش خصوصی است.

تولید روزانه ۳۵۰ تن پسماند در اردبیل

حمید لطف اللهیان، شهردار اردبیل نیز گفت: پسماند تولید شده در اردبیل روزانه ۳۰۰ الی ۳۵۰ تن است و بدون همکاری شهروندان مدیریت این حجم از زباله با مشکلاتی روبرو خواهد شد.

او مشکل شیرابه تولید شده در سایت دفن زباله را از مسائل قابل توجه در بحث مدیریت پسماند عنوان کرد و افزود: شهرداری تلاش می‌کند با اجرای برخی طرح‌های عملیاتی این مسئله را حل کند.

انتهای پیام/ح

نظر شما