شناسهٔ خبر: 37785096 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

استاندار فارس:

لزوم رونق فعالیت سمن‌ها

فعالیت سمن‌ها در فارس باید رونق بگیرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، عنایت الله رحیمی استاندار فارس در نشست صمیمی با سازمان‌های مردم نهاد فارس گفت: دولت‌ها همواره در تلاش برای کوچک سازی و چابک سازی هستند که در این خصوص قسمتی از وظایف باید به نهاد‌ها و سمن‌ها منتقل شود که در این خصوص باید فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در جامعه رونق بگیرد.
وی با بیان اینکه درخواست‌ها و مطالبات سمن‌ها باید در سریعترین زمان پیگیری و به نتیجه مطلوب برسد، افزود: فراهم کردن زیر ساخت‌ها، آموزش و تمرین کردن، توانمند کردن و انتقال وظایف باید در دستور کار باشد زیرا این مهم افزایش سرمایه اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.
رحیمی ادامه داد: مقابله با آسیب‌های اجتماعی از اهداف سازمان‌های مردم نهاد است و سمن‌ها باید پر کردن شکاف جامعه و دولت را در اولویت قرار دهند.
استاندار فارس اظهار داشت: سمن‌ها از بطن مردم هستند و به عنوان مشاوران تمام قوا و مجموعه تصمیم گیرنده باید در کنار این مجموعه باشند و مشکلات را رصد و مشاوره دهند.
رحیمی با بیان اینکه ارتقا سطح فرهنگ عمومی باید در دستور کار سمن‌ها باشد، افزود: حدود هزار سمن در فارس فعالیت می‌کنند که باید با افزایش آن‌ها در ارتقا سطح فرهنگ جامعه تلاش کرد
وی افزود: ایجاد انسجام اجتماعی و کاهش خشونت توسط سمن‌ها و ارائه راهکار‌های اثر گذار و مفید در این خصوص می‌تواند منجر به کاهش این آسیب اجتماعی شود.
در این نشست تعدادی از مدیران سمن‌ها به بیان مشکلات و درخواست‌های خود پرداختند.

نظر شما