شناسهٔ خبر: 37785095 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده خواستار شد:

تدوین برنامه‌های بومی برای توانمندسازی زنان

مشهد - معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: تدوین برنامه های بومی برای توانمندسازی زنان با توجه به ظرفیت‌های استان‌ها باید در دستور کار قرار بگیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه ابتکار پیش ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان رضوی در مشهد با بیان این خبر که سند ارتقای زنان و خانواده برای تحقق عدالت جنسیتی در استان‌های مختلف تدوین شده است، اظهار کرد: با تصویب این سند در خراسان رضوی اسناد تصویب شده در این زمینه در کشور به ۲۱ سند رسیده است.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه مهمترین هدف از تدوین و تصویب این سند فراهم‌کردن زمینه‌ای برای ارتقای زنان و افزایش مشارکت آنان در حوزه‌های مختلف است، افزود: این سند باید عملی شود و همه مراحل عملیاتی شدن آن توسط معاونت رصد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه خراسان رضوی دارای ظرفیت انسانی بسیار خوبی است، تصریح کرد: باید به زنان توانمند و با استعداد در استان فرصت مشارکت داده شود تا بتوان از ظرفیت آنها بیش از پیش بهره ببریم.

ابتکار ادامه داد: عدالت یکی از مؤلفه‌های انقلاب اسلامی بوده و هست، لذا سعی شده است تا در تمام برنامه‌های ملی و توسعه‌ای کشور به آن توجه ویژه شود.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه باید به همه زوایای عدالت توجه شود، ابراز کرد: عدالت جنسیتی از جمله مواردی است که باید به آن توجه ویژه داشت و به زوایایی بیشتری از آن پرداخت.

وی با اشاره به سیاست‌های ابلاغی رهبری در حوزه خانواده با تبیین شاخص‌های عدالت جنسیتی، گفت: با توجه به برنامه شش توسعه دولت دوازدهم به صورت خاص در این مسئله ورود پیدا کرده است.

ابتکار با اشاره به اینکه باید تدوین برنامه‌های بومی برای توانمند سازی زنان با توجه به ظرفیت‌های استان‌ها در دستور کار قرار بگیرد، اظهار کرد: این برنامه‌ها در محورهای خاص تعریف شده است که به صورت دائم رصد می‌شود.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه در مسئله حجاب نگاه ما ایجابی است، افزود: توسعه فضاهای آموزشی و فراهم ساختن زمینه ارتقای توانایی‌های زنان باید مورد توجه قرار بگیرد لذا باید امکان استفاده زنان از فضاهای ورزشی را در شهرها و روستاها ایجاد کنیم تا عدالت جنسیتی محقق شود.

وی با بیان اینکه باید مشارکت سیاسی زنان افزایش یابد، گفت: با توجه به انتخابات پیش رو باید زنان نیز بیش از پیش در حوزه‌های سیاسی دخیل بوده تا با حاکمیت و پشتوانه‌ای قوی حکمرانی مطلوبی را اجرا کنیم.

گفتنی است، در این نشست سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده خراسان رضوی تصویب و رونمایی شد.

نظر شما