شناسهٔ خبر: 37785034 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بقاع متبرکه زنجان آماده جمع‌آوری کمک برای سیل‌زدگان

زنجان - ایرنا - معاون فرهنگی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از آمادگی بقاع متبرکه استان برای جمع‌آوری کمک به سیل‌زدگان خبر داد و گفت: شهروندان می‌توانند هدایای نقدی و غیرنقدی خود را برای کمک به سیل‌زدگان در اختیار مسئولان مربوطه در بقاع متبرکه قرار دهند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام موسی موسوی روز پنجشنبه در ارتباط با اقدامات اوقاف در کمک به سیل‌زدگان، افزود: در راستای لبیک به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و لزوم امداد رسانی به مردم درگیر سیل، بقاع متبرکه استان آماده جمع آوری کمک به سیل زدگان  سیستان و بلوچستاناست.
وی ادامه داد: یکی از  وظایف دینی مجموعه اوقاف در شرایط بروز بلایای طبیعی کمک به درماندگان و تهیه نیازهای اولیه است، از این رو پایگاه‌های جمع آوری کمک در  اماکن مذهبی ایجاد شده است.
حجت الاسلام موسوی با دعوت از مردم نوع دوست استان برای کمک به سیل‌زدگان، گفت:پتو، وسایل گرمایشی، مواد خوراکی کنسروی، لوازم بهداشتی و وسایل روشنایی از جمله اقلامی است که بسیار مورد نیاز این عزیزان است و باید هر چه سریع تر نسبت به تامین آن اقدام کنیم.

وی اظهار داشت: همچنین هلال احمر می تواند از فضای امامزادگان استفاده کرده و از بقاع متبرکه به عنوان پایگاه جمع آوری کمک استفاده کند.

بارش باران سیل‌آسا که از شامگاه ۱۹ دی ماه در جنوب و جنوب شرق ایران آغاز شد سه استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان را تحت تاثیر قرار داد اما در سیستان بلوچستان نه تنها سبب جاری شدن سیل و تخریب زیرساخت‌های این استان شد بلکه به دلیل پراکندگی جمعیت، ساکنان ۱۴ شهرستان و ۸۵۰ روستا را تحت تاثیر قرار دارد و راه ارتباطی اغلب روستاها را قطع کرد.

نظر شما