شناسهٔ خبر: 37784721 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

افت قیمت نفت درپی افزایش نگرانی از شیوع ویروس چینی/ آینده طلای سیاه، سیاه‌تر شد

قیمت نفت در پی نگرانی ها از شیوع ویروس چینی و همچنین افزایش ذخایر نفت آمریکا کمترین قیمت خود در پنج هفته گذشته را تجربه کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین، روز جاری قیمت انواع نفت خام در پی انتشار گزارش هایی از بیماری واگیردار چینی و افزایش نگرانی ها از همه گیر شدن این بیماری، با افت 2 درصدی روبرو شده است.

هم اکنون هر بشکه نفت خام برنت در ادامه ریزش قیمتی روز گذشته، با 1.44 عقب نشینی به عدد 62 دلار و 30 سنت کاهش یافته است. البته شب گذشته نیز همزمان با انتشار این خبر و افزایش ذخایر نفتی آمریکا، نفت برنت سقوط 2 درصدی را تجربه کرده بود.

همچنین هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت با کاهش یک دلاری از کانال 56 دلار عقب نشینی کرده و هم اکنون در محدوده 55 دلار و 73 سنت معامله می شود.

به اعتقاد کارشناسان در صورت تداوم روند شیوع ویروس کرونا درچین، خاطرات تلخ ویروس سارس در سال 2002 تکرار شده و سبب افت بیشتر قیمت کامودیتی ها از جمله نفت خواهد شد. چراکه در 18 سال پیش نیزشیوع ویروس سارس در چین سبب کند شدن رشد اقتصادی و افت قیمت نفت در بازارهای جهانی شد.

همچنین فیث بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین المللی انرژی روز گذشته گفت، انتظار می رود در نیمه نخست سال، مازاد عرضه یک میلیون بشکه ای در بازار نفت مانع از رشد قیمت ها شود.

وی در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد اظهار، نمی توان انتظار داشت که «در وضعیت عادی» قیمت ها رشد قابل توجهی را شاهد باشد، اما تحولات غیرمنتظره ای نظیر افزایش بی ثباتی در عراق می تواند معادلات را بر هم بزند.

از سوی دیگر اما روییترز روز گذشته خبر از کند شدن روند تولید نفت شیل در سال 2020 داده بود. اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که انتظار می‌رود تولید نفت و گاز شیل این کشور در ماه فوریه سال ۲۰۲۰ میلادی کمترین رشد را در حدود یک سال اخیر داشته باشد. طبق پیش‌بینی این اداره، انتظار می‌رود تولید نفت شیل آمریکا در ماه فوریه سال جاری میلادی با ۲۲ هزار بشکه در روز افزایش به روزانه ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه برسد.

همچنین تولید گاز از میدان‌های مهم گاز شیل در آمریکا در دوره یادشده با رشدی ناچیز، به ۸۶ میلیارد فوت‌مکعب در روز برسد. طبق اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا، تولیدکنندگان نفت و گاز این کشور در ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی هزار و ۳۶ حلقه چاه حفر کردند که پایین‌ترین رقم از ماه ژوئن سال ۲۰۱۷ میلادی تاکنون است.

نظر شما