شناسهٔ خبر: 37784063 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

در صحن رسمی شورای اسلامی کلانشهر اراک

ارائه لایحه بودجه سال 99 شهرداری از سوی شهردار اراک /تصویب اصلاحیه بودجه سال 98 شهرداری

یکی دیگر از سری جلسات صحن علنی شورای شهر به ریاست محمد حسین فدایی و با حضور اعضای شورا و شهردار اراک با محوریت رسیدگی به نامه های واصله و مصوبات کمیسیون های تخصصی شورا برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی ، یکی دیگر از سری جلسات صحن علنی شورای شهر به ریاست محمد حسین فدایی و با حضور اعضای شورا و شهردار اراک با محوریت رسیدگی به نامه های واصله و مصوبات کمیسیون های تخصصی شورا برگزار شد.

در ابتدای جلسه تعدادی از نمایندگان سازندگان مسکن با حضور در صحن رسمی شورا مشکلات خود را به سمع و نظر اعضا و شهردار رساندند. از عمده مشکلات می توان به طولانی شدن بازه زمانی کارشناسی و سایر مراحل صدور پروانه اشاره کرد که طی مصوبات کمیسیون معماری وشهرسازی شورا این مشکلات بررسی و مقرر شد با دستگاه های مربوطه مکاتبه صورت پذیرد و پاسخ آن را به شورا ارسال نمایند و اعضای شورا خواستار حل مشکلات موجود توسط شهرداری و سایر دستگاه های مربوطه شدند.

در ادامه جلسه شفیعی شهردار اراک لایحه پیشنهادی بودجه سال 99 شهرداری و سازمان های تابعه با مبلغ 6400 میلیارد ریال را که حدود 36 درصد آن در بخش جاری و 64 درصد بودجه در بحث های عمرانی تعریف شده است و با 35 درصد رشد نسبت به بودجه سال 98، تقدیم شورای اسلامی نمود و محمدحسین فدایی رئیس شورا ضمن تقدیر و تشکر به جهت ارائه به موقع و طبق قانون لایحه بودجه سال 99 در 30 دی ماه، خاطرنشان کرد این بودجه بعد از بررسی توسط اعضای شورا در زمان مقرر به شهرداری ابلاغ خواهد شد.

فدایی همچنین اعلام کرد بودجه کلی کشور چاپ شده و در مجلس در حال بررسی می باشد و طبق تبصره 3 و 4 بودجه سال 98 برای حمل و نقل ریلی درون شهری و طرح های عمرانی می توان از بودجه عمرانی کشور استفاده نمود وی اضافه نمود شهرداری اقدامات لازم جهت استفاده از این بودجه را برای شهر اراک معمول نماید.

در این جلسه درخواست دوفوریتی طرح و بررسی اصلاحیه بودجه سال 98 شهرداری و سازمان ها از سوی 9نفر از اعضای شورا به رئیس شورا تقدیم گردید و پس از بحث با اکثریت آرا به تصویب رسید.

بعد از آن نامه های واصله از کمیسیون ها جهت تصویب نهایی در دستور کار قرار گرفت.

 در ادامه بررسی، گزارش 6 ماهه اول سال 98 شهرداری در جلسه مطرح و با اکثریت آرا مصوب گردید.

یکی از اهداف اعضای شورای پنجم شفاف سازی در کلیه اطلاعات شهرداری و سازمانها و قابل دسترسی برای شهروندان و عموم مردم می باشد، در این اطلاعات نباید دخل و تصرفی صورت پذیرد و همواره توسط کمیته ای، نظارت شود. نظارت عالیه این مهم از وظایف شورا می باشد.

در ادامه آقای مهندس عسگری سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری گزارشی از سامانه عیان، 137 و نقشه جامع اراک - شهرداری در قالب پاور پوینت ارائه نمود، هدف از ایجاد سامانه عیان شفاف سازی و پاسخگویی به عموم شهروندان می باشد و شهروندان با مراجعه به این سامانه میتوانند تمام اطلاعات شهرداری را به صورت آنلاین رصد و مشاهده نمایند، وی افزود امروز تمام اطلاعات شهرداری جز مواردی که نقض کننده حریم شخصی شهروندان باشد در این سامانه قرار گرفته است. سامانه عیان شهرداری اراک بعنوان تجربه برتر در بین کلانشهرهای کل کشور معرفی و لوح تقدیر دریافت کرده است.

نظر شما