شناسهٔ خبر: 37783372 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ابتکار: ۲۱ سند برای ارتقای زنان و خانواده تصویب شده است

مشهد- ایرنا- معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: سند ارتقای زنان و خانواده برای تحقق عدالت جنسیتی در استان‌های مختلف کشور تدوین شده‌ است و با تصویب این سند در خراسان رضوی تعداد اسناد تصویب شده ارتقای زنان و خانواده در کشور به ۲۱ سند رسید.

صاحب‌خبر -

معصومه ابتکار روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان رضوی افزود: مهمترین هدف از تدوین و تصویب این سند فراهم‌کردن زمینه ارتقای زنان و افزایش مشارکت آنان در حوزه‌های مختلف است.
وی اضافه کرد: این سند باید ملاک عمل باشد و عمل به این سند به طور مرتب توسط این معاونت رصد و پایش خواهد شد.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: خراسان رضوی از سرمایه انسانی خوبی برخوردار است و در این استان باید به زنان توانمند و شایسته نیز فرصت مشارکت داده‌ شود.
ابتکار افزود: یکی از مولفه های مهم در انقلاب اسلامی موضوع عدالت بوده و هست و باید نگاه جامعی به عدالت وجود داشته‌ باشدکه سعی شده در تمام برنامه‌های ملی و توسعه‌ای این رویکرد وجود داشته‌ باشد اما در موضوع عدالت باید به برخی زوایا بیشتر پرداخته‌ شود که عدالت جنسیتی از آن جمله‌ است.
وی ادامه داد: دولت دوازدهم به دلیل تکالیفی که در برنامه ششم وجود داشت و با توجه به سیاستهای ابلاغی رهبری در حوزه خانواده با تبیین شاخص‌های عدالت جنسیتی به طور خاص به این موضوع ورود کرد.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: تدوین برنامه‌های بومی برای توانمندسازی زنان در استان‌ها با توجه به ظرفیت‌ها و اقتضائات محلی در دستور کار قرار گرفته است و این برنامه‌ها در محورهای تعیین‌شده به صورت مرتب پایش می‌شود.
ابتکار افزود: توسعه فضاهای آموزشی و فراهم ساختن زمینه ارتقای توانایی‌های زنان باید مورد توجه باشد و در موضوع حجاب هم نگاه سلبی نداریم بلکه نگاه ما ایجابی است از این رو باید در شهرها و روستاها فضاهای ورزشی مناسبی در اختیار زنان قرار گیرد تا عدالت جنسیتی محقق شود.
وی با اشاره به پیش‌رو بودن انتخابات مجلس ادامه داد: باید مشارکت سیاسی زنان افزایش یابد و انتخابات پرشور برگزار شود تا با حاکمیت و پشتوانه ای قوی بتوانیم حکمرانی مطلوبی اجرا کنیم و همه نهادهای مرتبط باید برای تحقق این مهم تلاش کنند.
در این نشست سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده خراسان رضوی تصویب و رونمایی شد.

نظر شما