شناسهٔ خبر: 37783371 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر کشور:

معرفی ۲ گزینه پیشنهادی ریاست هلال احمر به رئیس جمهور قانونی است

خرم‌آباد- عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر کشور، تاکید کرد: معرفی دو گزینه پیشنهادی ریاست هلال احمر به رئیس جمهور، بر اساس اساسنامه جمعیت هلال احمر کاملا قانونی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حمزه فرج الهی مقدم در سخنانی، اظهار داشت: معرفی دو گزینه پیشنهادی به رئیس جمهور بر اساس اساسنامه جمعیت هلال احمر کاملاً قانونی است.

وی، گفت: طبق اساسنامه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، مرجع صحت معرفی دو نفر به رئیس جمهور برای انتخاب رئیس جمعیت هلال احمر، معاونت حقوقی رئیس جمهور نیست و نهاد رسیدگی کننده طبق اساسنامه مشخص است.

عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر کشور، بیان کرد: طبق اساسنامه جمعیت هلال احمر، معرفی دو نفر مدیر، مدبر و شایسته حائز شرایط به رئیس جمهور است و حتی شورا می‌تواند بدون اینکه انتخابات برگزار کند به این دو نفر برسد و سپس آنها را به رئیس جمهور معرفی کند.

فرح الهی مقدم، افزود: در این زمینه ما جامعه حقوقی کشور با به چالش دعوت می‌کنیم که بر اساس اساسنامه جمعیت هلال احمر که مصوب مجلس شورای اسلامی است در خصوص نظر معاونت حقوقی رئیس جمهور اظهار نظر کنند تا سره از ناسره مشخص شود.

وی با اشاره به اینکه تا کنون نیز از سوی دولت گزینه‌ای به ما تحمیل نشده است، گفت: تحمیل گزینه از سوی خارج از شورای عالی، با اصل استقلال در جمعیت هلال احمر منافات دارد و آنچه هم ما شنیده ایم در مورد افراد مطرح شده فقط در فضای رسانه‌ای بوده است.

عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر کشور با انتقاد از تأخیر در حکم رئیس جمعیت هلال احمر کشور، اظهار کرد: شورا طبق این اصل که ارائه خدمات عمومی به جامعه نباید متوقف شود در جلسه عادی موضوع را بررسی کرده اما با گذشت مدت زیادی تا کنون از سوی رئیس جمهور رئیس جمعیت هلال احمر منصوب نشده است.

فرج الهی مقدم، تصریح کرد: با توجه به نقش کلیدی جمعیت هلال احمر در حوادث، سوانح و موج اخیر اتفاقات طبیعی می‌طلبد حکم رئیس جمعیت هلال احمر صادر شود تا مردم و افکار عمومی هم در این زمینه دغدغه نداشته باشند.

نظر شما