شناسهٔ خبر: 37783285 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرماندار اسکو خبر داد:

کلنگ زنی طرح یادمان شهدای گمنام همزمان با دهه فجر در اسکو

اسکو- فرماندار شهرستان اسکو از کلنگ زنی طرح یادمان شهدای گمنام شهر اسکو و اجرای این پروژه توسط شهرداری این شهر در دهه مبارک فجر و همچنین اتمام پروژه ساماندهی گلزار شهدا خسرق و میلان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، بابک رضی منش، صبح امروز در جلسه شورای مشورتی ایثارگران شهرستان اسکو اظهار داشت: شورای مشورتی ایثارگران فرصتی برای ایجاد همدلی و نزدیکی در جامعه ایثارگری، بررسی مسائل و مشکلات ایشان، توسعه، ترویج و نهادینه نمودن فرهنگ‌، جهاد، ایثار، شهادت و همچنین حفظ و ارتقای منزلت اجتماعی ایثارگران است.

رضی منش با تاکید بر اینکه تصمیمات جلسه شورای مشورتی ایثارگران برای دستگاه‌های اجرایی لازم‌الاجرا است، افزود: تعامل و همکاری اعضای این شورا، رؤسای ادارات و دستگاه‌های اجرایی در جهت تکریم جامعه ایثارگری، ساماندهی گلزار شهدا و اجرای سایر تکالیف محوله شورای مشورتی شایسته تقدیر است.

فرماندار شهرستان اسکو در ادامه خاطر نشان کرد: شهیدان، هنرمندانی بزرگ، در بازنمایی و ترسیم مفاهیم تعالی انسانی و تجسم عینی ایثار و فداکاری هستند. باید تلاش کنیم فرهنگ ایثار، فداکاری و از جان گذشتگی و شهادت برای نسل جوان به یک ارزش تبدیل شود.

وی با اشاره به لزوم معرفی و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار داشت: زبان هنر یکی از بهترین ابزارهای تأثیرگذار و ماندگار است که می‌توان به وسیله آن فرهنگ ایثار، شهادت و از خود گذشتگی را به نسل‌های آینده منتقل کرد.

رضی منش راه برون رفت از بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه را داشتن روحیه ایثار، فداکاری و باور به توانمندی‌های فردی دانست و تصریح کرد: امروز در شرایط سخت جنگ اقتصادی و تروریسم اقتصادی بیش از دوران جنگ نظامی به روحیه جهادی، ایثار و از جان گذشتگی بخصوص در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی نیاز داریم تا یاریگر ما در رسیدن به توسعه و پیشرفت همه جانبه باشد. که می‌توان از ظرفیت جامعه ایثارگری در این زمینه بهره فراوان برد.

فرماندار شهرستان اسکو از اجرای طرح کاشت یک نهال به نام هر شهید در هفته منابع طبیعی در این شهرستان خبر داد و افزود: می‌توان با اجرای طرح‌هایی مشابه ضمن ارج نهادن به مقام شامخ شهدا اقدامات فرهنگی در راستای افزایش سرانه فضای سبز و همچنین حفاظت و صیانت از محیط زیست قدم برداشت.

رضی منش با اشاره به اقدامات شایسته شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان در ساماندهی مزار شهدا علی رغم تنگناهای اقتصادی و کمبود منابع درآمدی، از کلنگ زنی طرح یادمان شهدای گمنام شهر اسکو و اجرای این پروژه توسط شهرداری این شهر در دهه مبارک فجر و همچنین اتمام پروژه ساماندهی گلزار شهدا خسرق و میلان خبر داد.

نظر شما