شناسهٔ خبر: 37782810 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

آماده‌باش سازمان بهداشت جهانی برای مقابله با «کرونا»

سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد حالت فوق‌العاده مقابله با ویروس کرونا و زمان رایزنی‌ها در این زمینه را تمدید کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از العربیه، سازمان بهداشت جهانی از تمدید حالت فوق‌العاده و مذاکرات اضطراری در رابطه با ویروس کرونا خبر داد و اعلام کرد: کمیته اضطراری بررسی وضعیت انتشار ویروس کرونا طبق مقررات بین‌المللی بهداشت و با هدف بررسی وضعیت موجود و صدور توصیه‌های لازم برگزار می‌شود. 

تعداد جان‌باختگان دوره جدید انتشار ویروس کرونا در چین به 17 نفر افزایش یافته است و گفته می‌شود بیش از 571 نفر به این بیماری آلوده شده‌اند و این موضوع نگرانی‌ها را درباره انتقال باکتری به‌وسیله تجارت غیرقانونی حیوانات وحشی افزایش داده است.

همچنین نوعی ویروس آنفولانزا همانند ویروس ناشناخته کرونا در بازار خرید و فروش حیوانات در مرکز شهر «ووهان» چین شناسایی شده و مسئولان بهداشتی این کشور اقدامات لازم همچون قرنطینه را تا کیلومترها دور از این محل انجام داده‌اند.

«طارق یاسارویچ»، سخنگوی سازمان بهداشت جهانی روز سه‌شنبه در کنفرانسی خبری در ژنو گفت: طبق اطلاعات رسیده به نظر می‌آید حیوانات منشأ اصلی انتشار ویروس کرونا هستند و این ویروس به‌طور محدود از راه انسان به انسان منتقل می‌شود. گزارش‌ها حاکی از آن است که این ویروس می‌تواند باعث بیماری خفیف تا شدید و در برخی موارد به مرگ فرد منجر شود.

تدابیر بازدارنده در فرودگاه‌ها

دولت چین برخلاف موضوع انتشار بیماری سندرم حاد تنفسی (سارس) در سال 2002 و 2003 که تلاش شد شدت آن محرمانه باقی بماند و در آن دوره حدود 800 نفر کشته شدند، تلاش می‌کند به‌طور مرتب اطلاعات مربوط به ویروس کرونا را با هدف برقراری آرامش در میان میلیون‌ها مسافری که برای جشن سال نوی چینی به نقاط مختلف کشور سفر می‌کنند، به‌روزرسانی کند.

ویروس کرونا

قرنطینه بخشی از فرودگاه‌های چین برای مقابله با کرونا

یکی از مقامات وزارت بهداشت چین دراین‌باره گفت: طبیعی است که افزایش سفر و شدت جابه‌جایی افراد در نقاط مختلف خطر انتشار ویروس را افزایش می‌دهد.

ویروس کرونا نخستین‌ بار در «ووهان» در مرکز چین ثبت شد و بلافاصله موارد دیگری از آن در شهرهای پکن، شانگهای و ... رصد شده است. گفته می‌شود دامنه این ویروس تا آمریکا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن و تایوان نیز گسترده شده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانسی خبری در حاشیه اجلاس داووس سوئیس گفت: مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا اقدامات خوبی برای مهار این بیماری در نظر دارند. ما این ویروس را به‌شدت رصد و با آن مقابله می‌کنیم.

شدت انتشار ویروس باعث شده است تا در فرودگاه‌های چین و دیگر نقاط جهان ازجمله فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) ایستگاه‌های بهداشتی با هدف قرنطینه و بررسی وضعیت سلامت مسافران تعبیه شود. روز گذشته (چهارشنبه) بود که نخستین مورد ابتلا به کرونا در هنگ‌کنگ گزارش شد و مسافری که سوار قطار سریع‌السیر بود، بلافاصله در نزدیک‌ترین ایستگاه پیاده و به مراکز درمانی منتقل شد.

انتهای پیام/4033/پ

نظر شما