شناسهٔ خبر: 37781121 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

غنی: جنگجویان طالبان از جنگ خسته اند اما رهبران این گروه سرگرم تجارت و عیش و نوشند!

رئیس جمهور افغانستان رهبران طالبان را در عیش و جنگویان این گروه را خسته از جنگ توصیف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در نشستی با عنوان «افغانستان در روایت منطقه ای و جهانی» که در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد برگزار شد، رهبران طالبان را در عیش و جنگویان این گروه را خسته از جنگ توصیف کرد.

وی اظهار داشت: «صفوف طالبان از جنگ خسته اند، اما رهبران آن گروه که در دوحه مذاکره می کنند و چهارمین یا پنجمین همسر خود را گرفته اند از زندگی عیش برده و به سرمایه گذار مبدل شده اند.»

رئیس جمهور افغانستان به طور غیرمستقیم، طالبان را گرداننده شبکه قاچاق مواد مخدر در افغانستان خواند. وی با تاکید بر لزوم پایان یافتن خشونت و یافتن راه حل سیاسی برای معضل افغانستان بیان داشت: نیروی طالبان منفی و ناشی از خشونت است؛ جامعه این مساله را درک کرده و این وضعیت باید پایان یابد.

محمد اشرف غنی تاکید کرد که برای آینده افغانستان برنامه دارد در صورتی که نه حامد کرزی، رئیس جمهور سابق و نه عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان چنین برنامه‌ای دارد!

وی تامین امنیت افغانستان را مسئولیت خود افغان‌ها دانست و گفت: دو دهه گذشته استثنا بوده است، اما افغانستان همواره خود تامین کننده امنیت خود بوده است.

رئیس جمهور افغانستان با اشاره به ظرفیت افغانستان در تولید برق آبی، برق آفتابی، گاز طبیعی و داشتن دیگر منابع طبیعی اضافه کرد: کشورش فقیر نیست اما باید سرمایه این کشور برای رفاه مردم به مصرف برسد و مدیریت شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما