شناسهٔ خبر: 37780175 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / چراغ سبز عربستان به ایران / احضار ترانه علیدوستی و نامه شهاب حسینی به روحانی درباره بهروز وثوقی / موضع تازه ایران درباره جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

«برگزیت» به تصویب پارلمان انگلیس رسید

نمایندگان پارلمان انگلیس امروز چهارشنبه توافق انگلیس با اتحادیه اروپا برای اجرای «برگزیت» را به تصویب نهایی رساندند تا بریتانیا یک گام دیگر به خروج از اتحادیه اروپا در روز ۳۱ ژانویه نزدیک شود.

دولت ترامپ صدور روادید برای بازرگانان ایرانی را لغو کرد

دولت «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا با اعمال محدودیت‌های تازه‌ای در زمینه برای فعالیت سرمایه گذاران و بازرگانان ایران،‌صدور یا تمدید روادید برای این افراد را لغو کرد.

فرانسه: ایران به مذاکرات جدید ملحق شود

امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه که کشورش از امضاکنندگان برجام است و تاکنون همراه با دو کشور اروپایی آلمان و انگلیس، تعهدات خود ذیل این توافق را اجرا نکرده‌اند، امروز (چهارشنبه دوم بهمن‌ماه) در اظهاراتی همسو با رئیس جمهوری آمریکا، آغاز مذاکرات جدید با ایران را خواستار شد.

عربستان برای مذاکره با ایران اعلام آمادگی کرد

به گزارش شبکه خبری المیادین، وزیر خارجه عربستان در سخنانی تاکید کرد: ما از مذاکرات استقبال می کنیم . وی در عین حال این را هم به تمایل کشورش به مذاکره با ایران اضافه کرد که "ما استقبال می کنیم ، به شرط اینکه ایران با خشونت از برنامه ها و گروهای که در منطقه دارد حمایت نکند".

نامه شهاب حسینی به روحانی

شهاب حسینی در نامه‌ای از حسن روحانی درخواست کرد با رفع ممنوعیت حضور بهروز وثوقی در سینمای ایران دستور نمایش نسخه اصلی «آشغال‌های دوست داشتنی» با حضور این بازیگر در جشنواره فجر را صادر کند.

وزیر راه: جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی باید در ایران بماند

وزیر راه با بیان اینکه جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی به عنوان یکی از آیتم‌های مهم سانحه باید در داخل کشور باشد، گفت: اگر تیم بررسی در بازگشایی اطلاعات مشکل داشتند، تصمیم دیگری گرفته می‌شود.

ترانه علیدوستی به دادسرا احضار شد

ترانه علیدوستی بازیگر مشهور سینما و تلویزیون به دادسرای رسانه احضار شده است. وی روز گذشته به دادسرا احضار و با قرار کفالت آزاد شده است. براساس پیگیری‌ها، پرونده این بازیگر مشهور در شعبه 9 بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه تشکیل شده است.

واکنش آیت‌الله جنتی به اظهارات روحانی

آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان با گلایه از اظهارات اخیر رئیس‌جمهور نسبت به بررسی صلاحیت‌ها و سوء استفاده وزیر خارجه آمریکا از آن، متذکر شد: در شرایط فعلی، کشور نیاز به آرامش و امید آفرینی دارد و آقای رئیس‌جمهور نباید اظهاراتی داشته باشد که خدای نکرده افکار عمومی را نگران کند یا موجب یاس مردم و مورد سوء استفاده دشمنان قرار گیرد. شورای نگهبان از تائید یا رد صلاحیت هیچ فردی متنفع یا متضرر نمی‌شود و برایش این جناح یا آن جناح فرقی ندارد و فقط به مر قانون عمل می‌کند.

پنتاگون: بر تعداد نیروهای آسیب‌دیده آمریکایی پس از حمله ایران افزوده شده

پنتاگون دو هفته پس از حمله موشکی ایران به پایگاه نظامی عین‌الاسد اعلام کرد که به تعداد سربازان آمریکایی آسیب‌دیده از این حمله که برای مداوا از عراق خارج شده‌اند، «افزوده شده است». سخنگوی پنتاگون به تعداد این سربازان اشاره نکرده اما پیش از این وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده بود ۱۱ سرباز آمریکایی برای مداوا به خارج از عراق اعزام شده‌اند.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما