شناسهٔ خبر: 37779970 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

یادداشت| تأسف بر غول‌های صنعتی هرمزگان؛ دریغ از یک بطری آب

شرکت‌های بزرگ اقتصادی استان هرمزگان و صنایع عریض و طویل غرب شهر بندرعباس در سیل مهربانی و کمک به مردم سیل‌زده شرق هرمزگان با مردم و مسؤولان همراه نشدند و مدیران این مجامع کلان اقتصادی، خود را به ندیدن و نشنیدن زده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، عابد قاسمی از فعالان رسانه‌ای بندرجاسک در یادداشتی با موضوع «جای خالی هلدینگ‌های اقتصادی هرمزگان در کمک به سیل‌زدگان» آورده است:

شرکت‌های بزرگ اقتصادی استان هرمزگان و صنایع عریض و طویل غرب شهر بندرعباس در سیل مهربانی و کمک به مردم سیل‌زده شرق هرمزگان با مردم و مسؤولان همراه نشدند و مدیران این مجامع کلان اقتصادی، خود را به ندیدن و نشنیدن زده‌اند.

هرمزگان یکی از معدود استان‌هایی است که نقش بسزایی در اقتصاد کشور عزیزمان دارد چراکه با دارا بودن صنایع مادر انرژی‌بر، مناطق ویژه اقتصادی، پالایشگاه‌های بزرگ نفت و گاز و پتروشیمی، بندر شهید رجایی و گمرکات پررونق و پرتردد، مجتمع‌های آلومینیوم و فولاد و از همه مهمتر مناطق آزاد کیش و قشم به دروازه‌ای برای تولید درآمد کشور مبدل شده است.

اما متاسفانه در سیل شرق هرمزگان مدیران این هلدینگ‌های اقتصادی، خود را به کَری زده و از کمک و یاری رساندن به مردم مظلوم بشاگرد و جاسک خودداری کرده‌اند.

البته مردم هرمزگان سالیان سال است که از مدیریت و نحوه جذب این مراکز گلایه داشته‌اند و اکنون با روند این اتفاقات و بروز بلایای طبیعی، مراکز صنعتی و اقتصادی حاضر در استان نشان دادند که مصرع معروف حکیم مشرف‌الدین مصلح بن عبدالله(سعدی) که گفته است؛ «بنی‌آدم اعضای یکدیگرند» برای مدیران نجومی‌بگیر و پروازی معنا و مفهومی ندارد وگرنه خیرخواهی خود را با حداقل کمکشان حتی یک بسته آب معدنی و به صف کردن صدها عکاس و خبرنگار وارد تبلیغات برای خود می‌شدند.

سالهاست که این صنایع جز آلودگی و مکیدن آب‌های زیرزمینی و ایجاد چالش برای سد میناب که سبب گرفتاری و از پا افتادن رونق میناب و بندرعباس شده است چیز دیگری عاید هرمزگان نشد که البته بحث و طرح این موارد در این وجیزه جا ندارد.

اما آن چیزی که سبب تعجب و تأسف است نبود حس انسان‌دوستی و کمک به هم‌نوع در مدیران مناطق آزاد و شرکت‌های دولتی و خصوصی است که از صدقه سری همین استان گرم و بد آب و هوا، جیب مبارک را میلیارد میلیارد پر از پول می‌کنند و در وقت کار و عمل خود را به خواب خرگوشی می‌زنند.

سپاه و ارتش در این سیل نشان دادند که هرچه دارند برای مردم است و تمام نیروهای ویژه و کلاه‌سبزشان با بیل، تمام خانه‌های سیل‌زده را گل‌روبی کردند و هرچه در چَنته داشتند برای نجات مردم رو کردند و فرماندهان نیروی دریایی ارتش و نیروی دریایی سپاه کشور شخصأ چندین روز فرماندهی نیروهای خود را در میدان سیل برعهده داشتند که حتی در روز گذشته هنگامی‌که سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه اوضاع عمق خسارت به شناروهای صیادی را خبردار شد، تعمیر موتور و بدنه تمام قایق‌های صیادی را بطور رایگان برعهده گرفت تا مرهمی بر درد مردم ساحل‌نشین جاسک شود.

در این موج مهربانی‌های مردم حتی کمک‌های جوانان سوخت‌کش بلوچستان به سیل‌زدگان جاسک رسید ولی خبری از ابرشرکت‌های مافیایی که مواد خام قیر و سوخت بانکرینگ را قانونی و غیر قانونی و یواشکی می‌فروشند و صادر می‌کنند ردی در کمک به هم‌نوع و هموطن دیده نشد.

در این ماجرای سیل و وسعت و خرابی آن در روزهای اولیه، مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) یک مطالبه را برای پای کار آمدن دستگاه‌های دولتی و مجموعه‌های مردمی برای یاری سیل‌زدگان مطرح کردند و خواستار یاری بیشتر به سیل‌زدگان شدند که بلافاصله صدها گروه جهادی و برخی از مسؤولان برای کمک به شرق جاسک و سیستان بلوچستان آمدند.

حال باید از این مدیران لاکچری که زحمت یک همدردی برای خود با سیل‌زدگان ندادند باید پرسید؛ مگر شما از کجا دستور می‌گیرید که حتی به مطالبه و درخواست مقام معظم رهبری را لبیک نمی‌گویید.

سخن آخر؛
مدیران محترم صنایع غرب شهر بندرعباس، پالایشگاه‌های نفت خلیج فارس و ستاره خلیج فارس، مناطق همیشه آزاد کیش و قشم، گمرکات شهید رجایی، مجتمع‌های کشتی‌سازی، شرکت سیمان خمیر، بنادر و دریانوردی هرمزگان، شهرک‌های صنعتی، شرگت گاز سرخون و قشم، آلومینوم هرمزگان و هرمزآل، فولاد هرمزگان، فولاد کاوه و ... این را بدانید که مدت‌هاست ما مردم هرمزگان حواسمان به شما مدیران بی‌درد هست. امیدوارم که بیش از پیش همراه مردم باشید و درد مردم را درد خود بدانید و بیشتر از همیشه چشم و گوش به فرامین رهبر عزیزمان باشید.

و سخن آخرتر؛
مدیران لاکچری نامبرده برای عکس گرفتن، فیگور و ریا هم که شده هر کدام شما ساخت یک یا چند خانه را برعهده بگیرد که هوا ناجوانمردانه سرد است و کودکان و زنان از دم، در چادرهای هلال احمر سرما خورده‌اند و بیمارند.

انتهای پیام/3264

نظر شما