شناسهٔ خبر: 37779691 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

رتبه اول تولید علم برای دانشگاه بقیه‌الله

روزنامه جوان

دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله در ارزشیابی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در سال ۱۳۹۷ موفق به کسب رتبه اول در حیطه تولید علم شد. ضمن اینکه این دانشگاه کسب رتبه دوم در حیطه ساختار پژوهش در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی را هم از آن خود کرد.

صاحب‌خبر -
سرویس جامعه جوان آنلاین: ارزشیابی تولید علم در راستای تحقق اهداف نقشه جامع علمی و سیاست‌های کلان پژوهشی کشور در دو حیطه تولید علم و ساختار پژوهش از سوی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی انجام شده است. در حیطه تولید علم شاخص‌های پژوهشی، انتشار مقالات در مجلات ۲۵ درصد برتر، انتشار مقالات با همکاری بین‌المللی، ارجاعات در سال ۲۰۱۸ به مقالات منتشر شده قبلی، رهبری پژوهش، نسبت مقاله به هیئت علمی و شاخص H سنجیده شده است. شاخص H مربوط به تعداد اساتیدی است که بیشترین ارجاع علمی به آن‌ها صورت گرفته است.

بر اساس گزارش منتشره، شاخص‌های مورد بررسی در حیطه ساختار پژوهشی هم شامل را‌ه اندازی و توسعه آزمایشگاه‌های جامع تحقیقات، ثبت موارد، بیماری‌ها و استقرار برنامه‌های پزشکی، اطلاع‌رسانی و منابع الکترونیک، تربیت نیروی انسانی، کمیته‌های تحقیقات دانشجویی و اخلاق در پژوهش‌های علوم پزشکی است.

نظر شما