شناسهٔ خبر: 37779581 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تعیین عملکرد مسیرهای پاداش مغز با روش یادگیری هوش مصنوعی

محققان دانشگاه هاروارد با استفاده از روش یادگیری هوش مصنوعی، توانستند نحوه عملکرد مسیرهای پاداش در مغز را شناسایی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گروهی از محققان دانشگاه هاروارد دریافتند که دروس آموخته شده در استفاده از تکنیک‌های یادگیری در سیستم‌های هوش مصنوعی ممکن است به توضیح نحوه عملکرد مسیر‌های پاداش در مغز کمک کند.

تحقیقات قبلی نشان داده است که دوپامین تولید شده در مغز در پردازش پاداش دخیل است که همزمان با رخ دادن یک اتفاق خوب، تولید شده و منجر به احساس لذت می‌شود. برخی مطالعات همچنین نشان داده‌اند که سلول‌های عصبی در مغز که به حضور دوپامین پاسخ می‌دهند، همه با یک روش مشابه پاسخ می‌دهند، چیزی که سبب می‌شود فرد یا موش احساس خوب یا بدی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی با علوم شناختی ارتباطی ندارد

طبق اظهارات متخصصان شباهت‌هایی بین سیستم‌های هوش مصنوعی و نحوه پردازش پاداش از مغز در موش وجود دارد. برای تایید درستی این موضوع آن‌ها دستگاه‌هایی را در مغز موش قرار دادند که قادر به ضبط پاسخ‌های عصبی دوپامین فردی بود، سپس موش‌ها برای انجام کاری که در آن پاداش‌های لازم برای پاسخگویی به روش مطلوب دریافت می‌شد، آموزش داده شدند.

همانطور که انتظار می‌رفت پاسخ نورون موش نشان داد که همه آن‌ها به روشی یکسان پاسخ نمی‌دهند بلکه آن‌ها به طرق قابل اعتماد و متفاوتی پاسخ می‌دهند؛ این نشان می‌دهد که سطح لذت موش‌ها از آنجا که تیم پیش بینی کرده بود، دارای درجه شیب بیشتری است.

انتهای پیام/ 

نظر شما