شناسهٔ خبر: 37778928 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:

تقویت وحدت امت اسلام لازمه مقابله با اهداف استکبار در منطقه است

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تصریح کرد: بر اساس رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری در نماز جمعه تهران، لازمه مقابله با اهداف شوم استکبار در منطقه، تقویت وحدت و انسجام امت اسلامی است.

صاحب‌خبر -

دکتر عبدالوهاب فراتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به بیانات بسیار مهم مقام معظم رهبری در خطبه عربی نماز جمعه هفته گذشته تهران اظهار داشت: همان طور که ایشان نیز فرمودند مشکل اساسی در سطح جهان اسلام، عدم وحدت و انسجام لازم در مواجهه با دشمن مستکبر و در راس آن ها آمریکا و اسرائیل است، چرا که اگر این وحدت و انسجام وجود داشته باشند، دشمنان در تحقق اهداف شوم خود در منطقه ناکام خواهند ماند.

وی افزود: از سویی اختلاف و عدم همکاری میان دولت های کشورهای اسلامی باعث شده دشمن مستکبر به خصوص رژیم صهیونیستی از این شرایط در منطقه به نفع خود استفاده کرده و به دنبال پیگیری اهداف و برنامه هایش باشد.

عضو انجمن مطالعات سیاسی حوزه علمیه قم همچنین گفت: در این میان ما باید با وحدت و اراده قوی به مقابله با توطئه های دشمنان بپردازیم و بیانات رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه هفته گذشته به سان نقطه عطفی در شرایط حساس منطقه است.

وی بیان داشت: مقام معظم رهبری به خصوص در خطبه ای که به زبان عربی داشتند، نکات بسیار مهمی را بیان نموده و بر لزوم بصیرت و هوشیاری امت اسلام و مراقبت نسبت به خطر توطئه های دشمن تاکید کردند، ضمن آن که ایشان صراحتاً گفتند که ایران اسلامی علاقه ای به مداخله در امور داخلی کشورها و دولت ها را ندارد بلکه هدفش تحقق همکاری و انسجام کشورهای اسلامی در برابر دشمن مشترک یعنی آمریکا و صهیونیسم است.

۳۱۳/۸

نظر شما