شناسهٔ خبر: 37778636 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خلاصه‌ای از بیوگرافی برخی از وزیران کابینه جدید لبنان

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، پایگاه اینترنتی شبکه المنار خلاصه‌ای از بیوگرافی برخی از وزرای دولت جدید لبنان را به شرح زیر منتشر کرد:

-طلال حواط وزیر ارتباطات
متولد بندر طرابلس ۲۰/ ۰۱ / ۱۹۶۹ دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی برق و علوم الکترونیک از دانشگاه سن خوزه کالیفرنیا سال ۱۹۹۸. وی دوره متوسطه را در مدرسه ملی ارتدوکس مارالیاس در بندر طرابلس به پایان رساند و به مدت ۱۹ سال در شرکت بین المللی سیسکو کار کرد. وی هشت سال در آمریکا و ۱۱ سال در لبنان برای این شرکت فعال در حوزه مهندسی مخابرات و فناوری اطلاعات کار می‌کرد. وی در زمینه مهندسی و طراحی و توسعه شبکه‌های اینترنت ثابت و شبکه‌های تلفن همراه و در کل مناطق لبنان و کشور‌های همجوار کار کرده است. وی همچنین در زمینه طراحی و توسعه شبکه‌های خصوصی و نهاد‌ها و بانک‌های بزرگ لبنان و کشور‌های مشرق عربی مشارکت داشته است. حواط به سبب مهارت‌های فنی چندین جایزه از جمله سال ۲۰۰۲ جایزه بهترین مهندس نخبه را از ”John Chambers Award» و سال ۲۰۱۶ جایزه Chairman’s Club را دریافت کرده است.
وی اخیراً معاون رئیس منطقه خاورمیانه و آفریقا و ترکیه در شرکت کانادایی Sandvine بود. این شرکت در زمینه توسعه شبکه‌های هوشمند اینترنت ثابت و تلفن‌های همراه فعالیت می‌کند. همسرش شیرین عصافیری است و سه فرزند به نام‌های آدم، صوفیا و میگن دارند.

- حمد علی حسن وزیر بهداشت
متولد ۱۹۶۹ در بعلبک. فارغ التحصیل دانشگاه پزشکی مسکو است و در زمینه علوم بیولوژیکی دارای مدرک دکترا است. رئیس گروه علوم آزمایشگاهی دانشکده بهداشت دانشگاه لبنان (الجامعة اللبنانیة) است. وی همچنین مدتی شهردار بعلبک بود و اکنون ریاست اتحادیه شهرداری‌های بعلبک را برعهده دارد.

- خانم لمیا طنوس یمین وزیر کار
مهندس معماری و مشاور و استاد دانشگاه متولد زغرتا فوریه سال ۱۹۴۷. همسر باخوس جرجس الدویهی. دیپلم علوم تجربی از مدرسه راهبه‌های ناصره و مدرک دانشسرای مهندسی معماری از واحد سوم هنر‌های زیبای دانشگاه لبنان (الجامعة اللبنانیة) در طرابلس. به زبان‌های عربی و فرانسوی و انگلیسی تسلط کامل دارد. وی همچنین مدرک تخصّص خود را در زمینه ترمیم و حفظ آثار تاریخی از (الجامعة اللبنانیة) دریافت کرده است.
تحقیقات و مطالعات وی در حوزه طرح‌های مسکونی و تجاری و صنعتی بوده است. سال‌های ۱۹۹۷ تا ۱۹۹۸ در دفتر مهندس جرج سمرانی فعالیت داشت. از آن سال تاکنون عضو هیئت مدیره شرکت Douaihy Pour Le Bois بوده است. از سال ۲۰۰۲ عضو هیئت علمی (الجامعة اللبنانیة) بوده است.

-خانم منال عبدالصمد وزیر اطلاع رسانی
وی ریاست بخش مقررات مالیاتی در بخش مالیات بر ارزش افزوده وزارت دارایی را برعهده داشته است. عضو هیئت علمی دانشگاه قدیس یوسف در بیروت است. مدرک دکترای حقوق را از دانشگاه سوربون پاریس دریافت کرده است.

- راوول نعمه وزیر اقتصاد
وی از ژوئن سال ۲۰۱۸ تاکنون مدیرعامل بانک Bankmed و رئیس هیئت مدیره بانک TURKLAND ترکیه و عضو هیئت مدیریه BANKMED SWISSE در ژنو است.
نعمه مدتی رئیس هیئت مدیره AstroBank در قبرس و مدیرعامل بانک BLC لبنان و عضو هیئت مدیره بسیاری از شرکت‌های داخلی و خارجی در لبنان و رئیس Nipson Printing Systems SA در آمریکا بوده است.
تعهد نعمه به توسعه پایدار منجر به بنیانگذاری انجمن ریشه‌های لبنان «جذور لبنان» شد و در حال حاضر به عنوان نایب رئیس این انجمن فعالیت دارد. انجمنی غیر انتفاعی که رسالت آن مشارکت در احیای جنگل‌های لبنان و ترویج جنگل‌های پایدار در مناطق خشک است. وی سال ۱۹۵۶ متولد شد و مدرک مهندسی اش را از Ecole Polytechnique de Paris دریافت کرد. مدرک تخصص اقتصاد و مدیریت را نیز از Ecole des Mines de Paris گرفته است.

-محمد فهمی وزیر کشور و شهرداری‌ها
وی بازنشسته ارتش لبنان و رئیس مرکز امور مرتبط با مین‌ها در لبنان است.

- دمیانوس قطار وزیر محیط زیست و امور توسعه اداری
کارشناس اقتصادی و فعال دانشگاهی. وی رئیس دانشکده مدیریت دانشگاه انطونی «الجامعة الأنطونیة» است. سال ۲۰۰۵ وزیر دارائی و اقتصاد بود.

- میشل نجار وزیر امور عمومی
متولد ۱۷ دسامبر ۱۹۵۸. تحصیلاتش را در مدرسه عالی بشمزین سال ۱۹۷۶ به پایان رساند و در دانشگاه آمریکایی بیروت در رشته مهندسی ادامه تحصیل داد. وی به علت شرایط آن زمان ناچار شد بخشی از تحصیلاتش را در دانشگاه اوکلاهما آمریکا بگذراند و در رشته مهندسی عمران مدرک دکترا دارد. وی عضو هیئت علمی دانشگاه البلمند شد و در تاسیس دانشکده مهندسی و توسعه و ارتقای آن در این دانشگاه مشارکت داشت.

-عماد حب الله وزیر صنعت
وی از سال ۲۰۱۷ رئیس دانشگاه آمریکائی دبی بود. ریاست هیئت آکادمیک این دانشگاه از ماه مه ۲۰۱۶ و مدیرعاملی و ریاست هیئت مدیره شرکت ICTTT Consulting از سپتامبر ۲۰۱۵ از جمله سوابق اوست. او اکنون عضو هیئت علمی دانشگاه آمریکایی بیروت و موسسه آموزش عالی علوم کاربردی و اقتصادی و مشاور امور راهبردی شرکت The Teralight Group است.
حب الله از ماه مارس ۲۰۱۶ رئیس کمیته مشورتی Teralight Gateway Holding Inc و در سال ۲۰۱۷ معاون دانشگاه آمریکایی دبی و بین سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ رئیس شورای «کمیته ملی انتقال به پخش تلویزیونی دیجیتال لبنان» و بین سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ نایب رئیس انجمن سازمان دهندگان امور زیربنایی بوده است.
حب الله بین سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ رئیس شبکه عربی سازمان‌های تنظیم مقررات مخابراتی و فناوری اطلاعات و بین سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ مدیرعامل OMNIX Media Networks بود. وی همچنین مناصبی در شرکت الکاتل-لوسنت وابسته به شرکت نوکیا داشته است.
وی مدرک دیپلم را از موسسه بین المللی توسعه اداری و کارشناسی در رشته شیمی از دانشگاه لبنانی «الجامعة اللبنانیة» و کارشناسی ارشد را از دانشگاه کلمبیا در رشته مدیریت بازرگانی و دکترای مهندسی مخابرات را از دانشگاه سیراکیوز آمریکا و همچنین یک مدرک کارشناسی ارشد برق از همین دانشگاه در آمریکا دریافت کرد.

نظر شما