شناسهٔ خبر: 37778515 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه توسعه‌ایرانی | لینک خبر

مشتری‌های صف‌کشیده برای ستاره پی‌اس‌جی در بازار

جنگ بر سر ماتادور

صاحب‌خبر -

جدایی ادینسون کاوانی از پی‌اس‌جی، تقریبا قطعی به نظر می‌رسد. اگرچه توماس توخل این موضوع را رسما تایید نکرده اما به نظر می‌رسد این بازیکن به زودی از باشگاه فرانسوی جدا خواهد شد. ال‌ماتادور دوران خوبی را در پاریس سپری کرده اما از زمانی که مائورو ایکاردی به این باشگاه ملحق شد، واضح به نظر می‌رسید که ادینسون دیگر جای خاصی در ترکیب اصلی این تیم نخواهد داشت. او در این سال‌ها همواره یکی از کلیدی‌ترین ستاره‌های باشگاه پاریسی بوده است. کاوانی البته یک اختلاف نظر جدی با نیمار بر سر پنالتی‌ها را پشت سر گذاشت و از رفتار باشگاه برای حق دادن به سوپراستار برزیلی، برآشفته شد اما آن ماجرا خیلی زود به پایان رسید و این بازیکن دوباره درخشش در ترکیب باشگاه را شروع کرد. به نظر می‌رسد حالا دیگر زمان مناسب برای جدایی آنها از هم فرا رسیده است. ماتادور در فرانسه، به آرزوی بزرگ قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا دست پیدا نکرده و باشگاه نیز با توجه به شرایط سنی و زمان قرارداد این بازیکن، مشکلی با جدایی‌اش ندارد. در فوتبال اروپا مشتریان زیادی به دنبال خرید این مهاجم هستند و جذب او را یک راهکار ضروری برای پایان دادن به بحران گل‌زنی‌شان می‌دانند.

اولین پیشنهاد رسمی برای کاوانی، از سوی باشگاه اتلتیکومادرید از راه رسیده است. آنها به این فوتبالیست قراردادی یک و نیم ساله با دستمزد سالیانه 8.5 میلیون یورو پیشنهاد داده‌اند. سیمئونه همیشه شیفته جنگندگی کاوانی بوده و حالا که فرصت مناسبی برای جذب او به دست آورده، می‌خواهد مشکل گل‌زنی را در آتلتی به حداقل برساند. با این حال آنها تنها باشگاهی نیستند که تصمیم دارند در همین پنجره نقل و انتقالات، با کاوانی قرارداد امضا کنند. 

چلسی یکی دیگر از مشتریان جدی بازیکنی است که از زمان پیوستن به پی‌اس‌جی 198 گل به ثمر رسانده است. ماجرا از زمانی تغییر کرده که خود کاوانی درخواست جدایی را با باشگاه در میان گذاشته است. مدیر ورزشی پاریسی‌ها لئوناردو همیشه مخالف جدایی ستاره اهل اروگوئه تیمش بوده اما حالا که خود کاوانی درخواست خروج داده، بعید به نظر می‌رسد باشگاه مخالفتی با این اتفاق داشته باشد. چلسی و آتلتی، تنها مشتریان کاوانی در بازار نقل و انتقالات به شمار نمی‌روند. منچستریونایتد نیز به ویژه پس از آسیب‌دیدگی شدید مارکوس رشفورد، برای تصاحب این بازیکن دست به هر کاری می‌زند. 

آنها در ابتدای فصل نیز به دنبال جذب ادینسون بودند اما موفق نشدند این بازیکن را به خدمت بگیرند. حالا یونایتد تلاش تازه‌ای را برای خرید او آغاز کرده است. با وجود این همه مشتری در بازار تابستانی، روند جذب این مهاجم اصلا کار ساده‌ای نخواهد بود. او در این سال‌ها در سری آ و لوشامپیونه خوش درخشیده و حالا می‌خواهد یک فضای متفاوت را در لالیگا و یا لیگ برتر تجربه کند. به نظر می‌رسد ترجیح خود او، بازی در لالیگا برای تیم چولو سیمئونه باشد. شاید این انتقال خیلی زود رسمی شود و کاوانی خیلی زود با پیراهن روخی بلانکوس، به میدان برود.

 

نظر شما