شناسهٔ خبر: 37778331 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

تأکید «الحلبوسی» و «المالکی» بر لزوم تسریع انتخاب نخست‌وزیر عراق

رئیس پارلمان و رئیس ائتلاف «دولة القانون» عراق ضمن دیدار با یکدیگر بر ضرورت تسریع انتخاب نخست‌وزیر تأکید کردند.

صاحب‌خبر -

العالم-عراق

«محمد الحلبوسی» رئیس پارلمان عراق روز چهارشنبه در مقر خود میزبان «نوری المالکی» رئیس ائتلاف «دولة القانون» بود.

به گزارش خبرگزاری المعلومه، دو طرف در این دیدار بر ضرورت تسریع انتخاب نخست‌وزیری که از مقبولیت مردمی برخوردار باشد، تأکید کردند.

دفتر ریاست پارلمان عراق در بیانیه‌ای خبر داد که در این دیدار «اوضاع سیاسی و امنیتی عراق، پرونده تشکیل کابینه و تأکید بر ضرورت تسریع انتخاب نخست‌وزیری که مورد توافق آحاد ملت عراق است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت».

«نوری المالکی» دیروز در صفحه توئیتر خود به کسانی که در روند انتخاب نخست‌وزیر عراق خلل ایجاد می‌کنند، هشدار داد و گفت: افرادی که در این خصوص مانع‌تراشی می‌کنند، مسئول «عواقب فاجعه‌آمیز» آن در آینده هستند.

وی روز سه‌شنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: «طولانی شدن مرحله انتخاب کاندیدای شایسته نخست‌وزیری به دنبال اتفاقات و رویدادهای تخریبی بوجود آمده در جریان تظاهرات عراق، عواقب فاجعه‌باری را به همراه خواهد داشت که مسئولیت آن بر گردن کسانی است که در این خصوص مانع‌تراشی می‌کنند».

«عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر عراق هفتم آذرماه استعفای خود را تقدیم پارلمان این کشور کرد که مورد موافقت ریاست پارلمان قرار گرفت و اکنون نیز مهلت قانونی عبدالمهدی برای ریاست دولت پیشبرد امور عراق به پایان رسیده است.

نظر شما