شناسهٔ خبر: 37778154 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری آیین گرامیداشت آیت الله محلاتی در خرم‌ آباد

آیین گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله سید هاشم رسولی محلاتی در محل بیت نماینده، ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، آیین گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله سید هاشم رسولی محلاتی در محل بیت نماینده، ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد برگزار شد.

دبیر شورای فرهنگی و ستاد عالی اقامه نماز بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور عصر چهارشنبه در این جلسه به بیان زوایای مختلف زندگی این عالم ربانی پرداخت و گفت: آیت الله محلاتی از یاران باوفا و شاگردان حضرت امام (ره) و از قدیمی‌ترین دوستان ایشان بود.

حجت‌الاسلام صادق شهرابی ادامه داد: مسئوولیت‌های مختلف وی در دوران رهبری حضرت آیت الله خامنه ای، نشان از اعتماد و دوستی عمیق با رهبر انقلاب می‌باشد.

او با بیان اینکه پرداختن به مسائل علمی از دغدغه‌های همیشگی این دانشمند بزرگ بود اظهار داشت: ایشان مولف، محقق و مترجم بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب ارزشمند بود و تاثیر فعالیت‌های وی بر جامعه علمی کشور بر کسی پوشیده نیست.

دبیر شورای فرهنگی اظهار داشت: این مجاهد نستوه در تمام مدت خدمت خود به وضعیت محرومان توجه زیادی داشت به طوریکه پس از شکل گیری حساب ۱۰۰امام مرتب در جلسات شورای مرکزی حضور داشت و در واقع یکی از رموز موفقیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به برکت وجود ایشان بود.

شهرابی در ادامه به بیان دیگر خصوصیات اخلاقی آیت الله محلاتی پرداخت و گفت: هدایت و ارتباط تنگاتنگ با مردم، جلوگیری از اسراف و استفاده صحیح از اموال دولتی و همچنین حساسیت ویژه نسبت به قیامت و روز حسابرسی از خصوصیات بارز این دانشمند فرزانه است.

مبیت الله سید هاشم رسولی محلاتی متولد ۱۳۰۹ محلات بود. وی از سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۸۲ ریاست شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور را برعهده داشت.

انتهای پیام/ر

نظر شما