شناسهٔ خبر: 37777978 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار بوشهر:

سلامت انتخابات کلیدواژه برگزاری انتخابات استان بوشهر است

بوشهر- استاندار بوشهر گفت: سلامت انتخابات و قانونمندی کلیدواژه در برگزاری انتخابات استان بوشهر است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم گراوند شامگاه چهارشنبه در نشست شورای اداری استان بوشهر اظهار داشت: سلامت انتخابات، قانونمندی در حوزه اجرا و مشارکت حداکثری و امنیت انتخابات کلیدواژه‌های ما در برگزاری انتخابات هستند که دستگاه‌های اجرایی باید به‌صورت جدی این مهم را مراقبت کنند.

وی اضافه کرد: از بزرگان شورای نگهبان درخواست داریم فضا را برای انتخابات رقابتی در استان بوشهر فراهم کنند.

گراوند بیان کرد: شورای نگهبان با تأیید صلاحیت افراد با گرایش‌های مختلف سیاسی شرایط انتخابات رقابتی را در این استان فراهم کند چراکه این مهم منجر به بالا رفتن مشارکت و تأمین‌کننده امنیت کشوراست.

وی تصریح کرد: در بحث تأیید و رد صلاحیت نامزدها به‌عنوان مسئول برگزاری، پرونده‌های داوطلبان نیز پیش ما هست و بی‌اطلاع نیستیم.

گراوند افزود: جامعه خیلی از نامزدها را می‌شناسد در این زمینه از بزرگان شورای نگهبان درخواست داریم فضا را برای انتخابات رقابتی فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه بالا رفتن مشارکت تضمین و تأمین‌کننده امنیت ملی کشور است بیان کرد: نکته‌ای که مقام معظم رهبری در بحث انتخابات فرمودند بحث مشارکت است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه برای انتخابات پرشور و باشکوه فضا باید در تمام حوزه‌ها رقابتی باشد افزود: مشارکت در انتخابات لوازمی دارد که از این لازمه‌ها وجود تنوع گرایش‌های سیاسی داوطلبان است تا مردم باانگیزه پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.

وی با تسلیت جان باختن شماری از هم‌وطن نان در آئین تشییع سردار سلیمانی و شهادت مسافران در حادثه سقوط هواپیما اظهار داشت: در دی‌ماه بعدازآن حادثه تلخ با حضور میلیونی مردم پاسخ محکمی به سران آمریکا در سراسر کشور خلق شد و در جای‌جای ایران اسلامی مردم حضوری پررنگ و چشمگیری در برنامه‌های بزرگداشت شهادت سردار سلیمانی داشتند.

گراوند اضافه کرد: یکی از نکات این ماه حمله مدبرانه سپاه به مقر نیروهای آمریکا در عراق بود که اوج اقتدار نظام را نشان دادند هرچند که آمریکا با استفاده از رسانه‌ها سعی در سانسور آن داشت.

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه نظام بااراده خود به خواست ملت پاسخ می‌دهد نشان از اوج اقتدار نظام و کشور است افزود: سپاه از نقاط روشن و پرافتخار ایران اسلامی است که به حمله ناجوانمردانه آمریکا پاسخی محکم داد.

وی با تجلیل از عوامل برگزاری کنگره سرداران و دو هزار شهید استان بوشهر گفت: بیان شیرین و شیوای رهبر معظم انقلاب در وصف مردم این استان در نشست با دست‌اندرکاران کنگره سند افتخاری برای مردم است.

استاندار بوشهر افزود: در برگزاری این کنگره از ائمه جمعه، فرمانداران، فرماندهان سپاه شهرستان‌ها، دبیر کمیته‌ها و محضر خانواده‌های شهدا رزمندگان، ایثارگران و اعضای شورای تأمین و مردم بزرگوار استان که از جای‌جای استان آمد تقدیر و قدردانی می‌شود.

گراوند افزود: چیزی که می‌تواند پاسخ محکمی به دشمنان نظام و به‌ویژه سران آمریکا باشد حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی است.

وی با بیان اینکه بزرگان شورای نگهبان باید در موضوع تأیید صلاحیت‌ها در چارچوب قانون به فرمایش‌های مقام معظم رهبری لبیک بگویند گفت: ما هم به‌عنوان هیئت اجرایی صلاحیت‌ها را بر اساس قانون بررسی کردیم مگر می‌شود که هیئت اجرایی برخلاف قانون صلاحیت را بررسی کرده باشد.

انتخابات رقابتی باشد

استاندار بوشهر با بیان اینکه درخواست می‌کنیم انتخابات در حوزه‌های انتخاباتی استان بوشهر به معنای واقعی کلمه رقابتی باشد گفت: بی‌طرفی در بحث انتخابات یک اصل است و همه دستگاه‌ها و بخش‌های اداری باید با مراقبت در بحث انتخابات بی‌طرفی خود را رعایت کنند.

استفاده از امکانات دستگاه‌های اجرایی و دولتی بخشودنی نیست

گراوند با اشاره به اینکه استفاده از امکانات دستگاه‌های اجرایی و دولتی بخشودنی نیست بیان کرد: در موضوع انتخابات استفاده از امکانات دستگاه‌های اجرایی و دولتی بخشودنی نیست چراکه فردای قیامت باید پاسخگوی رفتار خود در انتخابات باشیم.

با هر نوع تخلف در انتخابات برخورد می‌شود

وی با بیان اینکه در برگزاری انتخابات فرمانداران باید اهتمام جدی داشته افزود: با هر نوع تخلف در انتخابات برخورد و همچنین باید مراقبت کنیم کوچک‌ترین امکاناتی از دستگاه اجرایی صرف مسائل انتخابات یا شخص خاصی نشود.

گراوند ادامه داد: مدیران دستگاه‌های اجرایی همچنین باید این آمادگی را داشته باشند تا چه در حوزه خودرویی و چه در مکان‌های شعب اخذ رأی نیازهای هیئت‌های اجرایی، فرمانداران، بخشداران، هیئت‌های نظارت و بازرسی را مهیا کنند.

وی با اشاره به‌ضرورت رعایت قانون در عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی برای هزینه کرد اعتبارات گفت: دستگاه‌ها باید به سمت ضابطه‌مندی و قانون‌مندی حرکت کنند و دراین‌بین گرفتن مشاوره از دستگاه‌های نظارتی می‌تواند گره‌گشا باشد چراکه عدم آشنایی از قانون و مقررات رافع مسئولیت مدیران نیست.

گراوند ادامه داد: قانون‌گذار چارچوبی را تصویب کرده که باید در آن چارچوب حرکت کنیم به‌ویژه در خصوص پروژه‌ها و اعتبارات جاری این مهم بیشتر مورد تأکید است.

وی اظهار داشت: مدیران دستگاه‌های اجرایی شاید نسبت به قانونی دارای ابهام باشند باید راهکار را از دستگاه‌های نظارتی جویا شوند تا در محیطی سالم کارها انجام گیرد.

استاندار بوشهر گفت: اگر کار بر اساس ضوابط و قوانین و مقررات باشد هیچ دستگاه نظارتی قادر به مشکل‌آفرینی نیست که در این زمینه بازرسی و دیوان محاسبات نیز باید برای این موضوع اهتمام جدی داشته باشند.

گراوند با بیان اینکه در رابطه با حوزه اعتبارات جاری دستگاه‌ها باید نهایت دقت را داشته باشند ادامه داد: زیرا اگر در حوزه اجرایی آن چیزی که قابل انجام است اجرایی نکنیم این موضوع به‌منزله خیانت است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه منبع درآمدی کشور با چالش مواجه است که در چنین شرایطی باید از پرت منابع و هزینه‌های اضافی اجتناب شود خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها در اعتبارت جاری مشکلاتی دارند و تنها راهکار حل این موضوع صرفه‌جویی است.

نظر شما