شناسهٔ خبر: 37777897 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مدیران غیرمتخصص بیشترین ضربه را به بیت‌المال وارد می‌کنند

معاون حقوقی، مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور گفت: مدیران غیرمتخصص بیشترین ضربه را به بیت المال وارد می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محسن عمرانی در آئین تکریم و معارفه مدیرکل دیوان محاسبات استان سمنان که در سالن جلسات دیوان محاسبات استان سمنان برگزار شد مدیران کل دستگاه‌های اجرایی صالح  را حافظان بیت المال دانست و اظهار داشت: دیوان محافظت حافظ چنین مدیران کلی در کشور است.

وی اهلیت داشتن را شرط لازم برای مدیریت و رسیدگی به امور دانست و گفت: مدیران غیرمتخصص بیشترین ضربه را به بیت المال وارد می‌کنند.

معاون حقوقی، مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور نقش مدیران فاقد تخصص را در اتخاذ تصمیمات نادرست مدیران اثرگذار دانست و اثر آن را ورود خسارات شدید به بیت المال عنوان کرد.

عمرانی تصمیمات نادرست مدیران را در تضییع بیت المال اثرگذار عنوان کرد و گفت: تخصص مدیران برای انجام امور مهمترین رکن است و مدیران باید صلاحیت لازم برای انجام امور را داشته باشند.

وی با تأکید بر انتخاب افراد توانمند و دارای اهلیت در ادارات اظهار داشت: انتصاب‌های نادرست در بسیاری از موارد به واسطه لابی‌گری‌ها یک چالش اساسی در کشور است که لازم است این رویه نادرست حذف شود.

معاون حقوقی، مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات کشور گفت: راهبردهایی اساسی برای پیشگیری و‌ هدایت‌گری در دیوان محاسبات کشور برنامه‌ریزی شده است.

عمرانی اظهار داشت: باید سازوکارهای اصولی برای اصلاح و تدوین قانون در مجلس مورد توجه قرار گیرد.

وی اعمال ضوابط و قانون‌مداری را برای انتصاب‌ها لازم و ضروری دانست و گفت: برخی مدیران اهلیت برای قبول مسئولیت را ندارند و این ضربه به کشور است.

به گزارش تسنیم، در این آئین از زحمات مهدی دهرویه مدیرکل سابق دیوان محاسبات استان سمنان تقدیر و اکبر میرشکاری به عنوان مدیرکل جدید دیوان محاسبات این استان معرفی شد.

انتهای پیام/363/ش

نظر شما