شناسهٔ خبر: 37777552 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر انتشارات نوید شیراز عنوان کرد

ایجاد موزه قرآن های نفیس نیازمند تلاش جدی مسئولان است

نویدگویی گفت: تلاش برای ثبت موزه قرآن های نفیس، هنوز منجر به صدور مجوز نشده است و مسئولان باید این مهم را پیگیری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری شبستان  از شیراز، «علی نویدگویی»، امروز (چهارشنبه 2 بهمن) در جریان بازدید مدیرعامل موسسه خانه کتاب ایران و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از مجموعه نفیس قرآن ها و نسخ خطی و چاپ سنگی که در این مرکز به نمایش گذاشته شده است، گفت: تلاش برای ثبت موزه قرآن های نفیس، هنوز منجر به صدور مجوز نشده است و مسئولان باید این مهم را پیگیری کنند.

مدیر انتشارات نوید شیراز در این بازدید به معرفی آثار حاضر در این مجموعه پرداخت و عنوان کرد: حداقل، 900 نسخه قرآن چاپ دستی، سنگی، چاپ کلیشه و چاپ نفیس از دوره های مختلف در این موزه وجود دارد.

وی ادامه داد: 800 جلد دیوان حافظ در این مجموعه منحصر به فرد، دیوان های شعر به همراه تعدادی از کتب تاریخی در این نمایشگاه قرار دارد.

نویدگویی اضافه کرد: بخشی از آثار این مجموعه، متعلق به ترجمه هایی از قرآن مجید است که به مفسران و مترجمان برجسته کشور تعلق دارد.

وی عنوان کرد: نسخه های قرآن کریم به خط «عثمان طاها» در این موزه وجود دارد که به مجموعه شخصی اختصاص دارند.

نویدگویی بخشی از اقلام حاضر در این مجموعه را به ابزار چاپ مربوط دانست و گفت: 10 هزار کلیشه و گراور در این موزه در معرض دید قرار گرفته است که گنجینه ارزشمندی از صنعت چاپ کشور به شمار می رود.

گفتنی است، در بخشی از مجموعه یاد شده که به همت «علی نویدگویی» گردآوری شده است افزون بر نسخه های خطی، قرآن های نفیس و دیوان حافظ و بخشی از آرشیو روزنامه های ایران به صورت مجلد و صحافی شده، نگهداری می شوند.

پایان پیام/ 664

نظر شما