شناسهٔ خبر: 37777481 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

مشروح 20، چهارشنبه 2 بهمن 1398

هشدار هواشناسی درباره موج سرما در نیمه شمالی کشور، هشدار درباره آینده توافق هسته ای و امدادرسانی در سیستان و بلوچستان سرخط مهمترین خبرهای مشروح 20 است.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

سازمان هواشناسی با پیش بینی ورود سامانه سرد بارشی از جمعه به کشور اعلام کرده دمای هوا هم در نیمه شمالی 5 تا 10 درجه کاهشی میشی که یکشنبه به اوج می رسه . شهرستان های سراب و قوچان دیشب با دمای منفی 18 و 17 درجه سردترین نقاط کشور بودن . از هموطنان خواسته شده در مصرف گاز تا حد امکان صرفه جویی کنن. سامانه بارشی هم که از دیروز در کشور فعاله ، بخش هایی از شمال غرب ، غرب و حتی بخش های مرکزی کشور رو سفید پوش کرد .

پیش بینی شده تمرکز بارش ها فردا هم در بخش های غربی و جنوب کشور باشه. هواشناسی درباره آب‌گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها در این مناطق هشدار داده. بارش بارون زمستونی ، امروز لطافت خاصی به هوای خوزستان بخشید.
*****

هشدار درباره آینده توافق هسته ای
رئیس جمهور در نشست هیات دولت با انتقاد شدید از بی عملی اروپایی ها گفت سه کشور طرف برجام در مسیر خطایی که امریکا در پیش گرفته ، قرار نگیرند

رئیس جمهور با بیان اینکه قدرت ملی ترکیبی از قدرت فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و سیاسیه گفت: همه این چهار قدرت باید به خوبی با یکدیگه تعامل داشته باشن تا بتوانیم در مسیر درست حرکت کنیم . آقای روحانی اشاره ای هم به بازار مصرف و تورم کرد و گفت: نظارت بر اقلام ضروری با جدیت ادامه داره ،از 100 قلم کالای ضروری، قیمت 54 قلم در یک ماه گذشته روند کاهشی داشته و تورم هم در دی نسبت به ماه قبل حدود یک و نیم درصد کاهش یافته . امروز در سایه صادرات غیرنفتی، درآمدهای کشور هم افزایش یافته.

آقای روحانی با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: بی‌تردید اگر در کنار یکدیگر حرکت کنیم می‌توانیم از مشکلات عبور کنیم. امروز باید با اتحاد و در کنار یکدیگر در مسیر پیشرفت حرکت کنیم. آقای روحانی تاکید کرد: کسانی که در کاخ سفید نشسته‌اند نمی‌تونن برای ملت ایران تصمیم بگیرن، این مردم هستن که در کاخ ایمان مقاومت و روحیه بلندشان تصمیم گیری می‌کنن.
*****

با موافقت هیئت دولت ۵۰ میلیارد تومان برای رفع مشکل محور هراز، تکمیل و احداث جاده جایگزین در مسیر مجاور سد هراز اختصاص یافت.
رئیس دفتر رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیات دولت از اقدامات قاطع کشورمون در صورت ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل گفت.

وزیر ارتباطات هم گفت: ماهواره «ظفر» در همین ایام، پیش از دهه فجر به فضا پرتاب می‌شه.

وزیر راه و شهرسازی هم با بیان اینکه سانحه هواپیمای اوکراینی در دست بررسی دقیقه گفت :‌ مسئولیت بررسی جعبه سیاه این هواپیما با ایرانه.

*****

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به دشمنی های امریکا با ملت ایران در 4 دهه گذشته گفته : هیچ‌گاه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنی آمریکا با ملت ایران به این اندازه و همه‌جانبه نبوده . آقای لاریجانی در دیدار رؤسای کارگروهای دهه فجر اضافه کرد : دشمنان از همه ابزارها ، فنون و شیطنت هاشون استفاده می کنن تا سرعت حرکت و پیشرفت اقتصادی ایران رو کند کنن و توسعه کشور رو عقب بندازن. رئیس مجلس گفت دشمنان کار را به جایی رسوندن که ترور دولتی می‌کنن . البته تلاشها و نقشه هاشون ضد ملت ایران راه به جایی نمی برد.
***********

سرمایه‌های راکد دانشگاه آزاد به میدون میان تا چرخ کسب و کارهای نوپا رو بچرخن . اینو رئیس دانشگاه آزاد در حاشیه نخستین همایش شتابنده های این دانشگاه گفت
*************

پنتاگون به زخمی شدن شمار بیشتری از نظامیان آمریکایی در پاسخ موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد اذعان کرد . روزنامه واشنگتن پست به نقل از پنتاگون گزارش داده بعد از حمله ایران ، شمار بیشتری از نظامیان زخمی امریکایی به خارج عراق منتقل شدن . البته مقامات امریکا بدون هیچ توضیحی درباره تعداد نظامیان زخمی فقط اعلام کردن که اونها به آلمان اعزام شدن . حدود دو هفته پیش بعد از حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد ترامپ رئیس جمور آمریکا و مقامات نظامی این کشور، ابتدا مدعی شدن هیچ نظامی آمریکایی در این حمله آسیب ندیده. پنتاگون چند روز بعد گفت دیر متوجه شده که 11 نظامی امریکایی آسیب دیدن . مقامات امریکایی احتمالا چند روز دیگه هم حرفهای امروزشون رو اصلاح می کنن. برخی منابع و تحلیلگران بر این باورن که امریکا در صدده کشته های عین الاسد رو به اسم نظامیان کشته شده در نقاط دیگه جهان رسانه ای کنه .
**************

<div id="video-display-embed-code_265335" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/763758/265335?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما