شناسهٔ خبر: 37776906 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

وضعیت بحرانی زندان‎های انگلیس؛ ۲ برابر شدن زندانیان معتاد در ۵ سال گذشته

گاردین در گزارشی به موضوع وضعیت زندان‌های انگلیس پرداخته و می‎نویسد زندان‎ها در انگلیس با مشکلات متعددی دست به گریبان هستند که یکی از آن‌ها اعتیاد زندانیان به مواد مخدر است.

صاحب‌خبر -
۲ برابر شدن زندانیان معتاد در زندان‌های های انگلیس در ۵ سال گذشتهبه گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، تحقیقات جدید نشان می‌دهند تعداد زندانیانی که در انگلیس در دوره محکومیت خود در زندان‌ها به مواد مخدر اعتیاد پیدا کردند طی ۵ سال گذشته ۲ برابر شده است.

به گزارش گاردین، داده‌های نظرسنجی از زندان‌های انگلیس نشان می‌دهد، شمار زندانیانی که در دوره بازداشت خود به مواد مخدر اعتیاد پیدا کردند از ۸.۴ درصد در سال ۲۰۱۲-۲۰۱۳ به ۱۵ درصد در سال ۲۰۱۸-۲۰۱۹ افرایش یافته است.

این تحقیقات نشان می‌دهد بسیاری از زندان‌های انگلیس برای جلوگیری از توزیع و فروش مواد مخدر در زندان‌ها مجهز نیستند و استاندارد‌های امنیتی در زندان‌های این کشور با یکدیگر متفاوت است.

برای مثال، زندان ناتینگهام که میزان خشونت و مصرف مواد مخدر در میان زندانیان در سطح بالایی قرار دارد، پس از دریافت اخطار‌های جدی از سوی بازرس زندان دستگاه اسکن بدن دریافت کردند.

سال گذشته رئیس اسبق زندان‌های انگلیس اذعان کرد که زندان‌های این کشور برای ورود مواد مخدر جدید روانگرادان آماده و مجهز نیستند؛ برخی از مواد مخدر روانگردان به راحتی وارد زندان‌ها می‌شوند و مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ برخی از مواد مخدر حتی بر روی نقاشی کودکان و نامه‌هایی که برای زندانیان فرستاده می‌شود اسپری شده و به دست زندانیان می‌رسد.
 
 

تحقیقات انجام شده همچنین نشان می‌دهد که زندان‌های انگلیس در شرایط نامناسبی قرار دارند و شلوغ بودن زندان‌ها و کمبود پرسنل از جمله مشکلاتی است که در زندان ها در جریان است.

به گفته سخنگوی وزارت دادگستری، مواد مخدر چالش‌های بزرگی برای زندان‌های انگلیس ایجاد کرده است؛ به همین دلیل است که ۱۰۰ میلیون دلار برای افزایش امنیت زندان‌ها سرمایه گذاری شده است تا بتوان مانع از ورود مواد مخدر به زندان‌ها شود.


انتهای پیام/

نظر شما