شناسهٔ خبر: 37776704 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

برخورد پلیس ضدشورش گرجستان با مخالفان یک فیلم ضدخانواده(اخبار ادبی و هنری)

افتتاح اکران عمومی یک فیلم در تفلیس گرجستان با اعتراض جمع کثیری از مردم این شهر مواجه شد که آن را توهینی به گرجستان می‌دانستند.

صاحب‌خبر -



به گزارش خبرگزاری‌ها، اعتراضات آنچنان شدید و گسترده بود که نمایش فیلم یاد شده به حالت تعلیق در آمد و پلیس ضدشورش گرجستان به معترضین حمله‌ور شد و به ضرب و شتم آنها پرداخته و 27 نفر را دستگیر کرد.
این فیلم که به‌طور مشترک توسط سوئد و گرجستان تولید شده، محتوایی هنجارشکنانه دارد تا آنجا که به گفته «لوان واسادزه»، یکی از منتقدان سرشناس که در این تظاهرات حضور داشت، توهین به ملت محسوب می‌شود. او می‌گوید:
«ننگ بر گرجستان و دولت که اجازه داد، اعتبار ما و سنت‌های گرجستان دستخوش چنین شرمساری بی‌سابقه‌ای شود.»
رهبران کلیسای ارتدوکس گرجستان نیز گفته‌اند که هدف این فیلم ایجاد تغییر در «شناخت» جامعه گرجستان و نهایتا عادی‌سازی «گناه» است.
قابل ذکر اینکه سالیان متمادی است، لابی‌های حاکم بر سینمای دنیا به خصوص ‌هالیوود با ساخت انواع و اقسام فیلم و تبلیغات سرسام‌آور و اختصاص جوایز متعدد به آنها سعی دارد، رفتار هنجارشکنانه و ضدخانواده را عادی و معمولی جلوه داده و آن را در میان ملل مختلف رواج دهد. بالغ بر ده‌ها میلیون دلار به‌طور سالیانه هزینه می‌شود که فیلم‌هایی از این دست ساخته شوند و در جشنواره‌های دنیا مورد حمایت قرار بگیرند. سال‌هاست جشنواره‌هایی مثل کن یا ونیز و یا برلین، اصلی‌ترین جوایز خود را به فیلم‌های ضدخانواده می‌دهند. امسال مهم‌ترین جوایز اسکار اروپایی از جمله بهترین فیلم و کارگردانی و فیلمنامه و همچنین جوایز بهترین بازیگر مرد و زن به فیلم‌هایی با این محتوا رسید. آنچه که باعث می‌شود بسیاری از آثار خوش‌ساخت و فیلم‌های استاندارد نتوانند به این جوایز دست پیدا کرده و حتی به مراسم اهدای آن راه پیدا کنند.
اگرچه این رویکرد ضدخانواده و نژادپرستانه سینمای امروز جهان که در اختیار لابی‌های صهیونی قرار دارد همواره مورد اعتراض و انتقاد سینماگران و منتقدان مستقل و آزادی‌خواه قرار داشته ولی متأسفانه صدای اعتراض و انتقاد آنها هیچ‌گاه از ورای زنجیره رسانه‌های وابسته به مراکز همین لابی‌ها به گوش دنیا نرسیده و همواره سانسور شده است.

نظر شما