شناسهٔ خبر: 37776677 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی:

ایجاد تمدن نوین اسلامی در جهان منوط به دفاع از مالکیت فکری است

اراک- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: برای ایجاد تمدن نوین اسلامی در دنیا باید از مالکیت فکری به بهترین شکل دفاع کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا ایزدی روز چهارشنبه در همایش علمی حقوقی مالکیت فکری در اراک، اظهار داشت: نتایج حاصل از مالکیت فکری در زمینه تولید علم می‌تواند اثرگذار باشد.

وی ادامه داد: استان مرکزی در حوزه صنعت سرآمد استان‌های کشور است به طوری که شهرستان‌های اراک، دلیجان و خمین در این حوزه زبانزد خاص و عام هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی بیان کرد: متأسفانه تمام توجه به سمت صنعت استان معطوف شده و بسیاری از مبانی فکری و پیشینه فرهنگی و تاریخی رو به فراموشی قرار گرفته است.

ایزدی گفت: متأسفانه امروز شاهد به یغما رفتن بسیاری از دارایی‌های فرهنگی هستیم که نمونه آن در حوزه مفاخر و صنایع دستی استان قابل مشاهده است.

وی عنوان کرد: اگر به دنبال هویت سازی هستیم و اینکه فرمایش رهبر معظم انقلاب در ایجاد یک تمدن نوین اسلامی در دنیا را جامه عمل بپوشانیم، باید از مالکیت‌های فکری به بهترین شکل دفاع و بسیاری از موارد از جمله حوزه صنایع دستی را تجاری سازی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: فرش صرفاً یک هنر ساده نیست بلکه یک هنر تعالی و تجسم یافته و شامل تمامی ارزش‌های ناب انسانی است. دلیل اینکه فرش لیلیان، ساروق و جیریا در هاله‌ای از فراموشی قرار گرفته، عدم توجه به برند سازی آن است.

ایزدی اظهار کرد: دغدغه این اداره کل این است که بتوان از مالکیت‌های فکری و معنوی دفاع و برای آنها هویت سازی کرد.

نظر شما