شناسهٔ خبر: 37776522 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

رسوایی رسانه های سعودی؛ زباله های هسته ای ایران در خارطوم!

"وقتی خداوند برای مردمی بدی خواهد کارشان را به دست تجمل پرستان می سپارد" این مقوله به طور کامل بر نظام آل سعود و پیروان آنها منطبق است؛ به نظر می رسد هر طرف و یا دولت و یا ملت و یا حزب و گروهی، بدون در نظر گرفتن وابستگی های قومی و یا حزبی و یا دینی و یا سیاسی شان، حق دارند که به دشمنی رسانه هایی که از سوی تجمل پرستان و میلیاردرهای ال سعود حمایت می شوند، افتخار کنند.

صاحب‌خبر -

العالم ـ عربستان سعودی

اغراق نمی کنیم اگر بگوییم که مخاطبان عرب و مسلمان به اعتبار و برحق بودن هر طرف و یا دولت و یا حزب و شخصیتی که مورد حمله رسانه های سعودی قرار می گیرد، یقین دارند. در واقع این رسانه ها خدمتی بزرگ به طرفهایی که مورد حمله قرار می دهند، تقدیم می کنند. دیگر برای همگان آشکار شده است که رسانه های عربستان شاخه ای از رسانه های صهیونیستی هستند؛ دشمنی که با آمال و آرزوهای جهان عرب و اسلام ضدیت دارد.

آل سعود اما نسبت به صهیونیستها و حتی نسبت به راست گرایان افراطی آمریکا خصومت بیشتری با عربها و مسلمانان دارند؛ و این واقعیت سبب شد تا ترامپ خطاب به قانونگذاران آمریکایی که از او خواستند پس از جنایت وحشیانه قتل جمال خاشقچی موضع قاطعانه ای علیه عربستان اتخاذ کند، بگوید: "از من می خواهید با عربستان دشمن شوم، اگر عربستان نبود اسراییلی نیز وجود نداشت. آیا می خواهید اسراییل از میان برود". بنابراین بهتر است که این رسانه های سعودی صهیونیستی با محور مقاومت و ملتهای آزاده و احزاب و گروههای مقاومت و شخصیتهای ملی و اسلامی راه خصومت در پیش بگیرد؛ زیرا این خصومت دلیل مستحکمی بر برحق بودن مواضع این طرفها و شخصیتها و گروههاست.

مطبوعات سودان چندی پیش خبری درباره وجود زباله های پزشکی هسته ای در منطقه "امبده" در "ام درمان" در خارطوم و لزوم رسیدگی به این مساله منتشر کردند تا سلامت انسان و طبیعت را در معرض خطر قرار نگیرد. این رسانه ها به نقل فردی به نام حامد الشبلی که او را «رئیس کمیته های انتقالی حومه غربی خارطوم» نامیدند از وجود زباله های هسته ای که به صورت کاملا مخفیانه مدفون شده است، خبر دادند.

این رسانه ها مدعی شدند که این زباله ها در 30 کیلومتری ام درمان و در مرکز مناطق حومه غربی واقع است.

این خبر اما سبب شد تا رسانه های صهیونیستی آل سعود با شتاب از آن به عنوان بهانه ای برای حمله به ایران استفاده کنند. پس به عناصر خود در برخی از روزنامه ها و پایگاه های خبری دستور دادند تا صفت " ایرانی " را به کلمه "هسته ای" که در خبر آمده است، اضافه کنند.

بنابراین، از همین جا، بازوهای اختاپوس رسانه ای عربستان مانند "العربیه" و "الحدث" و "ایلاف" و برخی از روزنامه های تحت حمایت میلیاردرهای سعودی در سودان و مصر و منطقه و نیز شبکه آمریکایی "الحره " و شبکه های صهیونیستی هم تراز آن، از این کشف " بزرگ " درصدد حمله به ایران در چارچوب جنگ روانی محور سه گانه آمریکا و رژیم صهیونیستی و رژیم های رجعت گرای عربی، برآمدند.

مساله قابل توجه این است که کینه میلیادرهای سعودی و مزدوران آن ها یعنی عوامل آن ها در رسانه ها علیه ایران، آنها را حتی از دیدن ساده ترین مسائل بدیهی کور کرده است.

این مساله ساده که چگونه ممکن است دولت سودان، زباله های هسته ای را در مناطق حاصلخیز کشاورزی و در قلب خارطوم پایتخت این کشور دفن کند؟ ! کدام فرد عاقلی هست که چنین چیزی را قبول کند؟

البته پولداران و میلیاردرهای سعودی و مزدوران و عوامل آن ها ، استثنا هستند، که می توانند چنین خبر مضحک و شرم آوری را قبول کنند.

روزنامه ها و پایگاه های خبری و حتی موسسات رسمی سودان این خبر رسانه های سعودی را به تمسخر گرفتند. پایگاه "سودان الیوم" که از مهم ترین پایگاه های خبری در سودان است، "زباله های هسته ای" در ام درمان را دروغی غیر قابل باور و غیرموثق خواند.

در حالیکه واقعیت همان چیزی است را "محمد عبدالرحمن" رئیس اداره پزشکی پیشگیرانه در وزارت بهداشت سودان اعلام کرد.

عبدالرحمن دیروز در یک نشست خبری، وجود زباله های پزشکی هسته ای در مرکز خارطوم پایتخت سودان را رد کرد، ولی احتمال وجود زباله های رادیواکتیوی را رد نکرد و تاکید کرد که آن ها تنها زباله های رادیواکتیوی هستند که مجوز دفن آنها جز وسایل رادیواکتیوی پزشکی داده شده است که خلاصی از آن به شیوه خاصی انجام می شود و وزارت علوم پزشکی ، برنامه مشخصی برای خلاصی از این نوع زباله ها دارد و این کار را به واسطه شرکت های پیمانکاری انجام می دهد که با آن ها قرار داد دارد.

روشن است که این دروغ بی ارزش عربستان به مخترعان و مروجان آن بر می گردد. طبق اعلام مسئولان رسمی سودان "زباله های هسته ای ایران"، صرفاً زباله های پزشکی متعلق به بیمارستان های سودان هستند که به شکل غیرحرفه ای دفن شده اند.

اما عربستان سعودی و عوامل آن ها در رسانه های سخیف، آن را به مساله ای عجیب و غریب تبدیل کردند که افکار عمومی سودان را شگفت زده کرد.

نظر شما