شناسهٔ خبر: 37776502 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مسؤولیت‌پذیری جوانان شرط تحقق گام دوم انقلاب اسلامی

معاون دانش و پژوهش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب بر این باورند که تا جوانان متعهد زیر بار مسؤولیت گام دوم نروند این گام انقلاب محقق نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سردار محمد رضا نواب‌اصفهانی صبح امروز در همایش ملی گام دوم انقلاب اسلامی  و رسالت دانشگاه‌ها اظهار داشت: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب شهید سلیمانی یک فرد نبود بلکه یک مکتب بود، مکتب در دانش واژه‌شناسی مجموعه‌ای از باورها، ارزش‌ها، راهکارها، رویکردها و الگوهای رفتاری و کرداری و مجموعه ای از دانش‌ها شناخته می‌شود. 

معاون دانش و پژوهش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: مکتب سلیمانی برخاسته از ایمان به خدا و روز رستاخیز و دنبال نمودن اندیشه‌ها و دستورات ولی فقیه بود و ریشه در رویکردی جهادی داشت، او با تلاش و خستگی‌ناپذیری علم و دانشی به وجود آورد که تمام دنیا را تحت تاثیر قرار داد و دل‌های حق‌جویان عالم را به خود جذب کرد. 

وی تصریح کرد: مکتبی که در ابتدای گام دوم انقلاب خون شهید را فدا کرد و ذبح عظیمی برای گام دوم انقلاب به وجود آورد؛ رسالت سنگین ما در حوزه آموزش و پژوهش این است که این مکتب را تبیین کنیم، نقطه اوج انقلاب زمانی است که با خیال راحت به سمت مقصد و در ریل پیشرفت حرکت کرده و از همه موانع عبور کنیم. 

نواب‌اصفهانی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بر این باورند که تا جوانان متعهد زیر بار مسؤولیت گام دوم نروند این گام انقلاب محقق نمی‌شود، همچنین در ۲۰ مورد این بیانیه واژه جهاد را به‌کار برده‌اند و رهبر معظم انقلاب در پنج مورد فرمان جهاد صادر کردند، در نظام اسلامی مسائل استراتژیک که راه حل دیگری نداشته باشد از طریق جهاد حل می‌شوند. 

معاون دانش و پژوهش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: اقدام جهادی علم تولید می‌کند و مکتب می‌سازد، البته هرگونه تلاشی جهاد تلقی نمی‌شود؛ جهاد تلاشی است که در برابر یک چالش خصمانه از طرف مقابل ایجاد شود. 

وی ادامه داد: رهبر انقلاب فرمان محو اسرائیل و اخراج آمریکا از منطقه را صادر کردند، آینده منطقه وابسته به علمی است که شما تولید و تربیت می‌کنید و این تمدن را به وسیله آن توسعه می‌دهید و زمینه ظهور را مهیا می‌کنید. 

نواب‌اصفهانی گفت: امروزه ۱۴ میلیون دانش‌جو و دانش‌پژوه و بیش از یک میلیون نیرو با مدرک دکترا در کشور داریم ولی این سؤال پیش می‌آید که آیا این دانایی به توانایی تبدیل و باعث اعتلای فرهنگی جامعه شده است؟

 وی در پایان آمادگی معاونت دانش و پژوهش سپاه برای هرگونه همکاری، هم‌فکری و کمک در جهت تبیین گام دوم انقلاب و پیشران کشور را با همه‌ی نهادهای کشور اعلام کرد.

انتهای پیام/63086/ج/

نظر شما