شناسهٔ خبر: 37776477 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاد حوزه و دانشگاه:

باید مکتب «شهید سلیمانی» برای جوانان تبیین شود

رشت- استاد حوزه و دانشگاه با تأکید برلزوم تبیین مکتب «شهید سلیمانی» برای جوانان، گفت: مکتب سلیمانی ها مکتب بی قراری برای دفاع از اسلام، انقلاب و نظام و امت اسلامی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدمهدی ماندگاری شامگاه چهارشنبه در چهارمین سالگرد شهادت مدافع حرم گیلانی «شهید حامد کوچک زاده» و پاسداشت مقاوم سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» در مهدیه رشت با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: مسلمانان بر دو دسته بی خیال و بی قرار هستند.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر تبیین مکتب شهید سلیمانی‌ها و کوچک زاده‌ها برای نسل جوان، گفت: شهدای مدافع حرم، آمران به معروف و ناهیان از منکر، خدمتگزاران به سیل زدگان در اقصی نقاط کشور جز مکتب مسلمانان بی قرار هستند.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز جهاد تنها جنگ نظامی نیست، افزود: شهادت «حاج قاسم سلیمانی» و سیلی سپاه به آمریکا یوم الله است و شهادت این سردار رشید اسلام، انقلاب جهانی به پا کرد.

ماندگاری ادامه داد: شکستن هیمنه دشمن با زدن بزرگترین پایگاه نظامی آن در عراق با بیش از ۲۰۰ مجروح، ۱۵۰ کشته و نابودی تعداد زیادی از زیرساخت‌ها و پهپادها جز قله‌های اقتدار انقلاب اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه در جنگ روانی دشمن فتوحات و قله‌های انقلاب را زیر سوال می‌برد، بیان کرد: در کنار مشکلاتی که داریم راهیان نور، پیاده روی اربعین، راهیان پیشرفت در بخش‌های مختلف، راهیان خدمت به مناطق محروم و سیل زده، راهیان بصیرت در ۹ دی ۸۸ و سایر موارد قله‌های افتخار ایران هستند.

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه هر جا بی‌خیال‌ها لحظه‌ای درنگ و بی قرارها دچار تردید شدند دشمن نفوذ کرد، گفت: بی قراران جمهوری اسلامی رزمندگان دفاع مقدس، شهدا و مدافعین حرم هستند که برخی می‌خواهند همین افراد را هم پشیمان کند.

وی با بیان اینکه فرهنگ انقلاب مجاهد فی سبیل الله می‌خواهد و نماز خواندن و خوب بودن نماد بی قرار بودن نیست، افزود: امثال حامد کوچک زاده‌ها خود را به آب و آتش زدند.

حجت الاسلام ماندگاری تصریح کرد: مکتب شهید سلیمانی و کوچک زاده مکتب بی قراری است و مکتب بی قراران برای اقامه نماز پول و جان و ابرو خود را هزینه می‌کند و به جای لعن و نفرین گناهکاران شرایط رفع گناه را ایجاد می‌کند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به استان گیلان به عنوان استانی مسافر خیز، بیان کرد: در مقابل افرادی که به نام مسافر وارد استان می‌شوند و با رفتارهای ناشایست بی غیرتی را ترویج می‌کنند محکم قرار بایستید.

وی با بیان اینکه مردم باید تک به تک از آمریکا انتقام بگیرند، گفت: انتقام مردم از آمریکا با حذف فرهنگ آمریکایی که شامل خودخواهی، اشرافی گری، بی حیایی، تجمل گرایی و تن پروری است انجام می‌شود که خانواده‌های ایرانی در این زمینه دقت کنند.

ماندگاری با تاکید بر اینکه اختلاف طبقانی و عدم ازدواج و اشتغال فساد انگیز است، ادامه داد: اشتغال و ازدواج و خیرات سبب کم شدن گناه‌ها می‌شود با توجه به وضعیت اقتصادی کشور باید شرایط را برای ازدواج آسان فراهم کنیم.

نظر شما