شناسهٔ خبر: 37776243 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سپهبد سلیمانی سفیر صلح بود

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه با اشاره به رشادت‌های سردار سپهبد قاسم سلیمانی در مبارزه با داعش گفت: سردار سلیمانی به واقع سفیر صلح بود و توانست امنیت و آرامش را در منطقه ایجاد کند.

صاحب‌خبر -

هوشنگ بازوند چهارشنبه شب در دیدار با اعضای انجمن سفیران صلح در استانداری کرمانشاه اظهارداشت: شهید قاسم سلیمانی اسطوره و یک‌ قهرمان ملی بود که تاریخ به طور قطع به نیکی از او یاد خواهد کرد.
وی بازگشایی مرز خسروی را مدیون زحمات سپهبد سلیمانی دانست و یادآور شد: پیش از بازگشایی مرز، امنیت مسیر خسروی تا بغداد توسط پلیس عراق تامین می شد که در حدود ۹۰ کیلومتر این مسیر نگرانی هایی برای حضور داعش وجود داشت؛ این سردار بزرگ به ابو مهدی مهندس گفت که امنیت این ۹۰ کیلومتر را تامین کند.
استاندار کرمانشاه افزود: روزی که خسروی باز شد و زایران تردد کردند، نگرانی های بسیاری داشتیم تا اینکه من یک شب برای بازدید به این مسیر رفتم و پایگاه های نظامی منظم برای تامین امنیت را دیدم.
بازوند با اشاره به جنایات داعش در سوریه و عراق گفت: سفیر صلح واقعی حاج قاسم‌ سلیمانی بود که توانست در یک جنگ بسیار سخت منطقه را در صلح و امنیت قرار دهد؛ به طور قطع یاد و خاطره حاج قاسم در تاریخ باقی خواهد ماند.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه اقدامات انجمن خیرین سفیران صلح در زمینه حل درگیری های اجتماعی و نجات افراد از اعدام ارزشمند است، گفت: اگر مشکلات مردم خودجوش حل شود و حاکمیت دخالتی در موضوع نداشته باشد، آن جامعه به توسعه یافتگی رسیده است.
سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد روز جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد روز چهارشنبه ۱۸ دی هم در واکنش به شهادت سردار سلیمانی ده‌ها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق شلیک کرد که خسارت زیادی به این پایگاه وارد کرد. 

نظر شما