شناسهٔ خبر: 37776143 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

مردم با خیال راحت شیر و لبنیات مصرف کنند

صاحب‌خبر -

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی درباره بحث‌های پیش آمده در خصوص سلامت محصولات کشاورزی و دامی اظهار کرد: به مردم این اطمینان را می‌دهیم که هیچ یک از محصولات کشاورزی و مواد غذایی ما خارج از استانداردهای تعیین شده تولید نمی‌شود و می‌توانند با خیال راحت شیر و لبنیات را مصرف کنند.

به گزارش ایلنا، عباس کشاورز در حاشیه مراسم افتتاح هفتمین نمایشگاه نهادهای کشاورزی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به همان میزان که مراقب تولید هستیم کیفیت آن نیز برایمان اهمیت دارد، اظهار داشت: همانگونه که وزارت جهاد کشاورزی و مؤسسات مربوطه مراقب کیفیت تولیدات هستند، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی نیز بر سلامت غذا و کنترل آن دقت دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر به طور متوسط ۳۰ هزار تن آفت‌کش در کشور مصرف می‌شود که بیش از ۷۵ درصد آن تولید داخلی بوده و کیفیت مناسبی مطابق با استانداردهای روز دنیا دارد.

کشاورز میزان مصرف کود در کشور را حدود ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تن عنوان کرد و افزود: از این مقدار مصرف کود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن آن در داخل تولید می‌شود .

وی اضافه کرد: در تولید بذر نیز شرایط مطلوبی داریم به نحوی که به جز بذر سبزی صیفی مابقی محصولات در کشور تولید می‌شود.

کشاورز تصریح کرد: در بخش نهاده سعی کرده‌ایم از واردات محصولاتی که مشابه آن در داخل تولید می‌شود، جلوگیری کنیم تا با حمایت از تولیدکنندگان داخلی زمینه افزایش کیفیت آن‌ها را فراهم سازیم.

به گفته وی طبق برنامه وزارت جهاد کشاورزی هر نهاده‌ای که سازمان حفظ نباتات تشخیص دهد که محصول تولید داخلی به میزان کافی و کیفیت مورد تایید تولید می‌شود واردات آن ممنوع شده است.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی درباره بحث‌های پیش آمده در خصوص سلامت محصولات کشاورزی و دامی اظهار کرد: به مردم این اطمینان را می‌دهیم که هیچ یک از محصولات کشاورزی و مواد غذایی ما خارج از استانداردهای تعیین شده تولید نمی‌شود و می‌توانند با خیال راحت شیر و لبنیات را مصرف کند.

کشاورز تاکید کرد: تولید محصولات کشاورزی و مواد غذایی در داخل کشور طبق استانداردها تولید می‌شود و برخی از آنها حتی کیفیت استانداردی بالاتر از استانداردهای جهانی دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما