شناسهٔ خبر: 37776026 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

خبر خوب/ بازگشت 4 واحد تولیدی به چرخه با حمایت دستگاه قضا

رئیس دادگستری استان زنجان گفت: امسال توانستیم چهار واحد صنعتی تعطیل شده به مدت طولانی را به چرخه تولید برگردانیم که در این واحدها 500 نفر مشغول به کار شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل نیارکی امروز در جلسه دیدار با نخبگان برای اعتلای قوه قضاییه شهادت حضرت فاطمه(س) اشاره و اظهار کرد: حضرت صدیقه کبری سلام‌الله علیها الگوی برجسته و شاخصی برای زنان و مردان در همه تاریخ بوده و زندگی حضرت زهرا(س) الگویی برای ما در مبارزه با ظلم و ایستادگی در مقابل ظالم است و کوتاه نیامدن در این حوزه می‌تواند برای ما سرمشق خوبی باشد.
رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه مفاهیم خوبی را در گام اول و دوم به ویژه در رهنمود‌ها و بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری دریافت کردیم، افزود: رهبر انقلاب در نماز جمعه اخیر رهنمود‌ها و بیانات راهگشایی را برای ملت ایران و مسلمانان جهان بیان کردند.
وی به ایجاد روابط تنگا‌تنگ حاکمیت با مردم تاکید کرد و افزود: حاکمیت در صدر اسلام و هم در عصر ائمه معصومین(ع) سابقه دارد و در این نوع حاکمیت ارتباط گیری با مردم مورد تاکید قرار گرفته، چرا که این نوع ارتباط گیری به خیر حاکمیت است.
صادقی نیارکی ارتباط حاکمیت با مردم را پایه مردم سالاری دینی عنوان کرد و افزود: قوه قضائیه هم با همین هدف به ویژه در طرح تحول ارتباط با مردم و جلب رضایت مردم را مورد توجه قرار داده است.
رئیس کل دادگستری استان زنجان به موضوع اعتماد سازی مردم و به ویژه ارتباط گیری با نخبگان تاکید کرد و افزود: در ارتباط با مردم چند برنامه داریم که یکی از این برنامه‌ها طرح هر مسجد یک حقوقدان بوده که یکی از مظاهر ارتباط گیری با مردم است.
وی با اشاره به اینکه برنامه‌های دیدار چهره به چهره با مردم و حضور در بین مردم استان خروجی خوبی داشته است، افزود: در دادگستری زنجان در قالب دیدار مردمی در 10 ماه گذشته از سال‌جاری بیش از 3 هزار 500 ملاقات چهره‌ به‌ چهره مردمی برگزار شده است.
صادقی نیارکی دیدار با نخبگان را استفاده از فرصت‌های موجود دانست و افزود: ما نیازمند حرکت رو به جلو هستیم و اساس تحول نیز همین است.
رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه با حرکت رو به جلو تحول ایجاد می‌شود، عنوان کرد: شنیدن نظرات و حرف‌های نخبگان ارزشمند بوده و باید ما مسوولان برای نخبگان وقت بگذاریم چرا که حرف‌های نخبگان بسیار ارزشمند است.
وی با تاکید براینکه باید به توصیه‌های گام دوم عمل کنیم افزود: عدالت جزو توصیه چهارم این گام است و این بحث از انتظار مردم بوده و باید این انتظار مردم را بتوانیم خوب پاسخ دهیم و اگر نتوانیم انتظارات مردم را برآورده کنیم در رسیدن به اهداف متعالی جا خواهیم ماند.
رئیس دادگستری استان زنجان با تاکید براینکه از پیشنهادات نخبگان در حوزه دادگستری استقبال می‌کنیم، افزود: وظیفه و تکلیف داریم به پیشنهادات نخبگان توجه کرده و جایگاه عدلیه را ارتقا دهیم.
صادقی نیارکی با بیان اینکه خروجی کار یعنی اجرای صحیح عدالت که از اولویت‌های مهم قوه قضائیه است، افزود: امروز قوه قضائیه در سایر امورات مختلف اعم از تولید و صنعت ورود کرده و سازمان بنام ستاد اقتصادی را تشکیل داده و ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه نیز کاملا فعال است.
رئیس کل دادگستری استان زنجان خاطر نشان کرد: با صنعتگران استان دیدارهای متعددی  در طول سال داشتیم و ماحصل این جلسات امسال توانستیم چهار واحد صنعتی تعطیل شده به مدت طولانی را به چرخه تولید برگردانیم که در این واحدها 500 نفر مشغول به کار شدند.
وی عنوان کرد: در هر ماه از 6 واحد صنعتی بازدید می‌کنیم و مشکلات آنها را از نزدیک بررسی کرده و حل و فصل می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه دادگستری در حقوق عامه ورود پررنگی داشته است، افزود: در حوزه تحول، قوه قضائیه اراده عمل کردن را پیش گرفته است.
صادقی نیارکی در ادامه به جنایت آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد سلیمانی اشاره کرد و افزود: این شهید بزرگوار ارتباط نزدیکی با مردم داشتند و در نهایت به آن درجه رفیع شهادت رسیدند و رفتار و شخصیت‌های این شهید بزرگوار برای ما الگوی کاملی بوده و باید رفتار و کردار این شهید را سرمشق خود قرار دهیم.
رئیس کل دادگستری استان زنجان در مورد ایجاد موسسات داوری در استان بیان کرد: ما در گذشته هیچ موسسه‌ای در استان نداشتیم اما در حال حاضر 26 موسسه ثبت شده و چهار موسسه هم در سیر مراحل قانونی است که به چرخه فعالیت وارد شود.
وی با بیان اینکه از 377 پرونده‌ای که توسط موسسات داوری شده بررسی شده تنها به یک پرونده اعتراض شده است، افزود: همه پرونده‌ها به سازش خاتمه پیدا کردند.
صادقی نیارکی به موضوع طولانی شدن زمان رسیدگی و اجرای حکم نیز اشاره و بیان کرد: اطاله دادرسی و طولانی شدن یکی از چالش‌های ما بود و از تاکیدات همیشگی رئیس قوه قضائیه است که امروز توانستیم زمان رسیدگی را 17 درصد کاهش دهیم ولی به نقطه مطلوب نرسیدیم و هنوز در این بخش جای کار وجود دارد.

انتهای پیام/73005/ق۴۰

نظر شما