شناسهٔ خبر: 37775589 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

بسته ای پیشنهادی به علاقه مندان فیلم های ماجراجویانه

بهترین فیلم‌های ماجراجویانه تاریخ سینما {قسمت چهارم}

برترین ها

سینماگران برای تماشاگرانی که اهل هیجان هستند فیلم‌های ماجراجویانه جذابی می‌سازند که مخاطب را به دل هیجان و دلهره می‌برند و مو بر تن آن‌ها سیخ می‌کنند.

صاحب‌خبر -

گروه فرهنگ و هنر: علاقه‌مندان فیلم‌های سینمایی با دلایل مختلفی پای فیلم می‌نشینند. بعضی‌ فیلم‌ها مخاطبین را به فکر می‌اندازند و برای چندین روز ذهن آن‌ها را درگیر می‌کنند، بعضی دیگر نیز با هدف به خنده آوردن مخاطب ساخته شده‌اند تا تماشاگران لحظات شادی را تجربه کنند.

به گزارش بولتن نیوز به نقل از برترین ها، در این بین سینماگران برای تماشاگرانی که اهل هیجان هستند فیلم‌های ماجراجویانه جذابی نیز می‌سازند که مخاطب را به دل هیجان و دلهره می‌برند و مو بر تن آن‌ها سیخ می‌کنند. خوشبختانه به لطف پیشرفت فناوری‌های جدید شاهد افزایش کیفیت جلوه‌های ویژه در فیلم‌های ماجراجویانه نیز هستیم.

با این حساب قصد داریم در ادامه به بهترین‌ فیلم‌های ماجراجویانه تاریخ سینما اشاره کنیم، پیشنهاد می‌کنیم اگر اهل هیجان و دلهره هستید حتماً این فهرست را تا انتها دنبال کنید.

15. دزدان دریایی کارائیب نفرین مروارید سیاه (محصول سال ۲۰۰۳)

بهترین فیلم‌های ماجراجویانه تاریخ سینما {literal}{{/literal}قسمت چهارم{literal}}{/literal}

انصافاً باید گفت در بین تمام ماجراجویی‌های فیلم‌های سینمایی، ماجراجویی‌های کاپتان جک اسپارو جذابیت‌ خاص خودش را دارد و در بین تمامی نسخه‌های مجموعه فیلم‌های دزدان کارائیب، فیلم دزدان دریایی کارائیب نفرین مروارید سیاه یکی از ماجراجویانه‌ترین فیلم‌هاست.

این فیلم اولین نسخه از مجموعه فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب است و فروش بالای آن توانست راه را برای تولید نسخه‌های بعدی باز کند. منتقدین یکی از نقاط قوت مجموعه‌ فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب را بازی چشمگیر جانی دپ در نقش کاپتان جک اسپارو می‌دانند. جانی دپ برای بازی در این فیلم نامزد بهترین بازیگر در مراسم گلدن گلوب، بفتا و اسکار شد.

پیشنهاد می‌کنیم اگر به ماجراجویی‌ علاقه دارید حتماً دزدان دریایی کارائیب نفرین مروارید سیاه را تماشا کنید، مطمئن باشید این فیلم شما به تماشای سایر نسخه‌های آن نیز ترغیب خواهد کرد.

14. شمال از شمال غربی (محصول سال ۱۹۵۹)

بهترین فیلم‌های ماجراجویانه تاریخ سینما {literal}{{/literal}قسمت چهارم{literal}}{/literal}

امکان ندارد به ماجراجویی در سینما علاقه داشته باشید و نام آلفرد هیچکاک به گوش شما نخورده باشد. آلفرد هیچکاک استاد دلهره است و به شما قول می‌دهیم در تمام مدت زمان پخش فیلم شمال از شمال غربی از جای خود تکان نخورید.

این فیلم چهل و ششمین اثر آلفرد هیچکاک است و پختگی و هنر هیچکاک در ساخت آن کاملاً به چشم می‌خورد. فیلم شمال از شمال غربی توانست در ۳ رشته نامزد مراسم اسکار شود و همانند سایر آثار هیچکاک داستان پیچیده‌ و چندلایه‌ای را حکایت می‌کند که در آن فردی به ناگاه درگیر ماجرایی جاسوسی می‌شود و باید راه فراری از مخمصه‌ای که در آن گیر افتاده پیدا کند.

13. اورست (محصول سال ۲۰۱۵)

بهترین فیلم‌های ماجراجویانه تاریخ سینما {literal}{{/literal}قسمت چهارم{literal}}{/literal}

جدال با طبیعت یکی از سوژه‌های اصلی فیلم‌های ماجراجویانه است، این جدال زمانی جذاب‌تر می‌شود که انسان عزم صعود به مرتفع‌ترین قله دنیا را داشته باشد. فیلم اورست داستان واقعی کوه‌نوردان شجاع و سخت‌کوشی را روایت می‌کند که عزم صعود به قله اورست را دارند.

این فیلم از روی کتاب در هوای رقیق، نوشته جان کراکائر ساخته شده است و در سال ۲۰۱۵ توانست مخاطبین زیادی را به سالن‌های سینما بکشاند.

12. جنگ‌ستارگان (محصول ۱۹۷۷ تاکنون)

بهترین فیلم‌های ماجراجویانه تاریخ سینما {literal}{{/literal}قسمت چهارم{literal}}{/literal}

جورج لوکاس در سال ۱۹۷۷ اولین نسخه از مجموعه فیلم‌های جنگ‌ستارگان را ساخت و از آن زمان تاکنون شاهد نسخه‌های مختلفی از این فیلم هستیم که هر کدام یکی پس از دیگری عرضه شد.

جورج لوکاس در مجموعه‌ فیلم‌های جنگ ستارگان دنیایی خیالی در کهکشان‌های دور را به تصویر کشیده است و در کنار داستان ماجراجویانه با آثاری طرف هستیم که به لحاظ هنری نیز همیشه توجه منتقدین را جلب کرده‌اند. تاکنون هشت عنوان از فیلم‌های جنگ ستارگان نامزد جایزه اسکار شده‌اند و جذابیت این فیلم‌ها یکی از دیگری بیشتر است.

با این حساب نمی‌توان نسخه مشخصی از فیلم‌های جنگ‌ستارگان را توصیه کرد و اگر به نبردهای فضایی علاقه‌ دارید خودتان را مهمان فستیوالی از فیلم‌های جنگ ستارگان کنید و تمامی این فیلم‌ها را یکی پس از دیگری به تماشا بنشینید.

11. دورافتاده (محصول سال ۲۰۰۰)

در بیشتر فیلم‌های ماجراجویانه شاهد سفر انسان‌ها به قسمت‌های مختلف و روبرو شدن با ماجراجویی‌های متفاوت هستیم، اما داستان دورافتاده با این فیلم‌ها فرق می‌کند و روایت زندگی یک کارمند معمولی و سخت‌کوش یک شرکت پستی است که هواپیمایش در دریا سقوط می‌کند و جریان آب وی را به یک جزیره دورآفتاده می‌رساند.

تام هنکس نقش این مامور پست را به بهترین نحو ایفا کرده و از آنجایی که در بیشتر قسمت‌های فیلم شاهد تلاش نقش اول داستان برای بقا هستیم بیشتر بار بازیگری این فیلم بر دوش تام هنکس افتاده است. این امر افتخار نامزدی اسکار را برای تام هنکس جهت بازی در فیلم دورافتاده به دنبال داشت.

نظر شما