شناسهٔ خبر: 37775568 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

هر نیم ساعت یک نفر در جاده‌های کشور کشته می‌شود

فرمانده پلیس راهور ناجا در دهمین همایش بین‌المللی کاهش سوانح ترافیکی گفت: هر نیم ساعت یک نفر در کشور بر اثر تصادف جان خود را از دست می‌دهد و در همین ساعت ۲۸نفر مجروح می‌شوند.

صاحب‌خبر -
 به گزارش سایت خبری و تحلیلی دیده بان ایران؛ سردار سید کمال هادیان‌فر امروز در سمینار بین‌المللی سوانح ترافیکی اظهارداشت: جدی‌ترین بحث در ترافیک‌های جاده‌ای بحث ایمنی است که بخش مهم آن سوانح ترافیکی است.

 

رئیس پلیس راهور ناجا بیان کرد: هر نفر که در تصادف جان خود را از دست می‌دهد، تقریبا ۵.۲ میلیارد تومان هزینه مستقیم و غیرمستقیم به کشور تحمیل می‌کند.

 

فرمانده پلیس راهور ناجا عنوان کرد: امروزه آمار را بر اساس کشته محاسبه می‌کنیم این در حالی است که براساس آمارهای بین‌المللی متغیرهای اصلی دیگر در آمارهای تصادفات نقش دارند.

 

هادیان‌فر اجرای طرح همیار و سفر بخیر سیاه ساکتی را در شمار طرح‌های موفق طی سال‌های گذشته دانست و اظهار امیدواری کرد که دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و سمینارهایی نظیر سوانح ترافیکی موجب ارائه سند اقدام و انسجام ملی شوند.

 

وی اظهار کرد: خط تولید خودروهای پراید 132 و پژو 405 که در به عنوان خودروهای کشنده معرفی شده بودند، متوقف شده و خودرو پراید 131 نیز تا پایان سال 99 از تولید بازداشته می‌شود.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما