شناسهٔ خبر: 37775551 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

متکی: بیانیه گام دوم انقلاب ادامه راه امام است

تهران - ایرنا - وزیر پیشین امورخارجه با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب ادامه راه امام است، اظهار کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب همان ملاحظاتی وجود دارد که در سیاست های حضرت امام (ره) نیز شاهد بودیم و از لحاظ محتوایی هم درس‌هایی به ما می‌دهد.

صاحب‌خبر -

«منوچهر متکی» در نشست روز چهارشنبه "زاگرس نشینان و گام دوم انقلاب" که در مسجد بقیه الله اعظم برگزار شد با اشاره به اینکه انتخاب دو عنوان زاگرس نشینان و  بیانیه گام دوم انقلاب برای این نشست حرکت هوشمندانه‌ای است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در توصیف زاگرنشینان و لرتباران فرمودند، مردم این خطه صادق، وفادار و شجاع هستند.

وی افزود: قومیت هایی که شهادت خود را نه در کلام که با خون های پاکشان گواهی کردند به طوری که سردار شهید سلیمانی در جایی گفت، افتخار می‌کنم از تبار لر هستم.

متکی گفت: در جنگ ۳۳ روزه به لبنان سفر کردم، باید با نخست وزیر لبنان ملاقات می کردم، با سیدحسن نصرالله و شهید سلیمانی تماس گرفتم، بعد از این گفت و گو به دفتر ایهود المرت رفتم، به من گفت اسرائیلی ها تا کنون هر وقت اراده کرده اند به لبنان تجاوز کرده اند و پیش از این هم تا بیروت هم آمدند.

وی ادامه داد: با توجه به صحبت هایی که با شهید سلیمانی و سیدحسن نصرالله کرده بودم و اطمینانی که به آنها داشتم به نخست وزیر وقت لبنان گفتم، این آخرین تجاوز اسرائیل خواهد بود.

وزیر پیشین امور خارجه افزود: از آن زمان ۱۳ سال گذشته و رژیم غاصب اسرائیل بعد از جنگ ۳۳ روزه، دیگر جرات نکرد به لبنان حمله کند.

متکی خاطرنشان کرد: این امنیت لبنان گوشه ای از کارنامه شهید سلیمانی است که می گوید "افتخار می‌کنم نسب لر دارم". بزرگی یک قوم و جامعه در یک روز، یک سال و حتی در صد سال پدید نمی آید بلکه هزاران سال پشتوانه و تجربه تاریخی نیاز دارد، که زاگرس نشینان از این پشتوانه برخوردارند.

وی اظهار کرد: جان بولتون مشاور قبلی امنیت ملی کاخ سفید در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب گفته بود ایران چهلمین سالگرد پیروزی خود را جشن نخواهد گرفت و نخواهد دید.  

متکی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب در مقطعی صادر شد که همه گمان می کردند انقلاب تمام شده است، افزود: اکنون در آستانه چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب هستیم و دستور کاری بنام گام دوم انقلاب پیش روی ما است که توسط مقام معظم رهبری تبیین شده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود خاطرنشان کرد: نویسنده کتاب "تئوری قدرت ها" می گوید همه حکم آیت الله خمینی در خصوص ارتداد سلمان رشدی را از زاویه حقوق بشر می بینند در حالی که رهبر ایران می خواهد به جهان بگوید همانگونه که شما اقتصاد و سیاست را جهانی کرده اید ما هم هدایت بشر را جهانی می‌کنیم و می‌گوید بازیگران جدیدی در عرصه بین المللی ظهور کرده اند.

نظر شما