شناسهٔ خبر: 37775402 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه

احداث و بازسازى ۲۴هزار واحد مسکونی در سیستان و بلوچستان + گزارش

خبرگزاری صداوسیما

محمدباقر نوبخت: ۲۴هزار واحد مسکونی در سیستان و بلوچستان احداث و بازسازی می‌شود.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز سیستان و بلوچستان،رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفر خود به چابهار گفت: با تصمیم رئیس جمهور و هیئت دولت، بیش از ۱۶هزار واحد مسکونی در جنوب سیستان و بلوچستان احداث و ۸هزار واحد هم بازسازی می شود.
نوبخت با اشاره به اینکه هزار و هشتصد میلیارد تومان برای ساخت و بهسازی واحدهای مسکونی اختصاص یافته است افزود:سال گذشته هم قرار بود در طرح حمایتی مددجویان کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی 13هزار واحد مسکونی در سیستان و بلوچستان احداث شود که امروز 2هزار و 700واحد آن آماده بهره برداری است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین به خط ریلی چابهار به زاهدان اشاره کرد و گفت:قطعه چهارم این طرح با بیش از 600کیلومتر آغاز شده و باید تا سال آینده به بهره برداری برسد.
نوبخت در ادامه به خسارت های حوزه های کشاورزی و صنعت هم اشاره کرد و گفت: پس از اینکه خسارت ها در این حوزه ها ارزیابی شود در هیئت دولت تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.
معاون رییس جمهوری گفت: برای جبران خسارت‌های وارده به سیستان و بلوچستان ناشی از سیلاب در گام نخست عملیات ساخت و تعمیر ۲۴هزار واحد مسکونی در شهرستان چابهار آغاز شد و در گام دوم زیرساخت‌های جنوب سیستان و بلوچستان که بر اثر سیلاب تخریب شده اند بازسازی خواهند شد.
تعداد بازدید : 1
<div id="video-display-embed-code_4430491"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2627960/4430491?width=400&height=300"></script></div>

معاون رییس جمهوری به همراه رییس بنیادمسکن کشور، استاندار سیستان و بلوچستان و مسوولان محلی عصر امروز از مناطق سیلزده چابهار بازدید کردند.

 
همچنین نوبخت در ادامه سفر به چابهار ۱۰۰۰ واحدمسکن محرومان ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) را در روستای کمبل کریم بخش از توابع بخش مرکزی چابهار را افتتاح کرد.             

 نوبخت در این سفر دو روزه علاوه بر بازدید از مناطق سیل زده جنوب استان در جلسه شورای برنامه‌ریزی نیزحضور خواهد یافت.

نظر شما