شناسهٔ خبر: 37775254 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

حسینی در گفتگو با آنا مطرح کرد؛

طرح‌هایی برای بهبود شرایط اقتصادی کشور که در مجلس دهم بی‌نتیجه ماند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: هزینه‌های انتخابات، نظام بانکداری، اصلاح قانون برنامه و بودجه، قانون مالیات بر ارزش افزوده، قانون مدیریت خدمات کشوری از طرح‌های نیمه تمامی هستند که می‌توانستند در شرایط اقتصادی کمک کشور باشند.

صاحب‌خبر -

محمد حسینی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره لوایح و مصوبات باقی‌مانده در کمیسیون برنامه و بودجه در دوره دهم اظهار کرد: برخی طرح‌ها و لوایح بررسی شده در کمیسیون برنامه و بودجه یا در کمیسیون‌های فرعی و یا در دستور کار هیئت رئیسه مجلس است.

وی افزود: مجلس دهم مکلف است تا اوایل خرداد 99 این موارد را پیگیری و در جلسات صحن علنی تصویب کند تا به شورای نگهبان ارسال شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح‌ها و لوایح باقی‌مانده در کمیسیون تصریح کرد: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس، با پایان یافتن دوره دهم از طرح‌ها و لوایح باقی‌مانده فهرستی تهیه شده و به دولت داده می‌شود. دولت می‌تواند این لوایح را پس بگیرد یا اینکه بر آن اصرار کند که در این صورت مطابق آیین‌نامه می‌تواند در دستور کار کمیسیون‌ قرار گیرد.

نماینده مردم تفرش در مجلس شورای اسلامی افزود: چنانچه افرادی به عنوان نماینده در دوره جدید مجلس در کمیسیون‌ها حضور پیدا کردند می‌توانند طرح‌ها و لوایح را بار دیگر پیگیری و به عنوان طرح جدید در دستور کار قرار  دهند.

حسینی درباره به طرح‌هایی که لازم است در این مجلس به نتیجه نهایی برسد بیان کرد: طرح‌هایی مانند هزینه انتخابات، نظام بانکداری، اصلاح قانون برنامه و بودجه که حدود 50 سال است از آن می‌گذرد و متعلق به سال 1350 است، قانون مالیات بر ارزش افزوده که باید به شورای نگهبان برسد تا کارش پایان یابد، قانون مدیریت خدمات کشوری و چند قانون دیگر از جمله قوانین مهمی هستند که متأسفانه برخی هنوز در صحن علنی هم مطرح نشده‌اند، در حالی که عمده اینها می‌توانست در بهبود شرایط اقتصادی کشور تأثیر بسزایی داشته باشد که تاکنون به نتیجه نرسیده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات و تبلیغات و طبق اعلام هیئت رئیسه مجلس هفته آینده آخرین جلسات مجلس برگزار می‌شود و بعد از آن همکاران برای حضور در عرصه انتخابات به حوزه‌های انتخابیه می‌روند.

حسینی ادامه داد: جلسات صحن علنی مجلس چهارم اسفند بعد از برگزاری انتخابات از سر گرفته می‌شود و یقیناً در آن زمان هم بحث لایحه بودجه سال 99 در دستور کار خواهد بود و تمام توان مجلس در سه شیفت برای تصویب به موقع آن به کار گرفته خواهد شد تا برای تأیید به شورای نگهبان رفته و پس از آن به برای اجرا به دولت واگذار شود و با این حساب مجلس دهم تا پایان سال دستور کاری جز بودجه نخواهد داشت.

وی گفت: دستور کار صحن علنی برای دو ماه ابتدایی سال جدید و ماه‌های پایانی کار وقت داریم تا برخی طرح‌ها و لوایح را به سروسامان برسانیم.

انتهای پیام/4034/

نظر شما