شناسهٔ خبر: 37774849 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه پیام نور آلانیا مطرح کرد؛

تحصیل در ترکیه با مدرک معتبر وزارت علوم/ دانشگاه پیام نور آلانیا در قطب توریستی-‌تحصیلی ترکیه

از نیمه دوم سال تحصیلی 98-99 واحد بین‌الملل دانشگاه پیام نور ترکیه در شهر آلانیا راه‌اندازی شده است؛ افراد مقیم ایران نیز می‌توانند در این دانشگاه پذیرش شده و پس از اتمام تحصیلات مدرک دانشگاه پیام نور ترکیه مورد تأیید وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران را اخذ کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از واحد بازرگانی؛ از نیمه دوم سال تحصیلی 98-99،  واحد بین‌الملل دانشگاه پیام نور ترکیه در شهر آلانیا راه‌اندازی شده است و از این‌ جهت که افراد مقیم ایران نیز می‌توانند در این دانشگاه پذیرش شده و تحصیل کنند گفت‌و‌گویی با رئیس این مرکز، دکتر دانیال داودی‌راد انجام دادیم.

دانشگاه پیام نور، برای ایفای نقش و مسئولیت خود در جهت تحکیم جایگاه علمی و پژوهشی در میان دانشگاه‌های باز و آموزش از راه دور دنیا و گسترش دامنه دانش، یادگیری در همه‌جا، همه‌وقت و برای همه در محیطی ایمن و مبتنی بر عدالت در راستای سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی ایران در سطح ملّی و جهانی اهتمام می‌ورزد و با توسعه و تأسیس بیش از 500 مرکز و واحد دانشگاهی در اقصی نقاط کشور، کسب رتبه دوم آسیا و رتبه ششم جهان در میان دانشگاه‌های باز و از راه دور را به خود اختصاص داده است.

دکتر دانیال داودی‌راد شرایط تحصیلی در دانشگاه را به شرح زیر توصیف کرد:

معرفی مرکز بین‌الملل ترکیه - آلانیا

مفتخریم اعلام کنیم مرکز بین‌الملل دانشگاه پیام نور ترکیه - آلانیا افتتاح گردیده و مانند سایر شعب پیام نور دانشگاهی است با هویت ایرانی - اسلامی با هدف  فراهم آوردن امکان برخورداری از آموزش یکسان برای همه در همه‌جا  که  در راستای اهداف آموزشی برون‌مرزی و بین‌المللی دانشگاه پیام نور زیر نظر دفتر برنامه‌ریزی و هماهنگی مراکز بین‌الملل این دانشگاه در عرصه رقابت‌های بین‌المللی با ارائه رشته‌های مختلف تحصیلی در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در حوزه‌های گوناگون علوم  فعالیت خود را آغاز نموده است.

برخط بودن و عدم وابستگی دانشگاه پیام نور به مکان و سایر امکانات، موقعیت ویژه‌ای را برای توسعه و عرضه خدمات آموزشی در داخل و خارج از کشور فراهم آورده است. این مهم در حال حاضر با لحاظ مقتضیات فرهنگی، اجتماعی، و لزوم ایفای نقش فعال در رقابت جهانی آموزش، موجبات ایجاد مراکز بین‌الملل پیام نور خارج را فراهم ساخته و مرکز بین‌الملل دانشگاه پیام نور ترکیه- آلانیا از جمله این مراکز است که در کشور ترکیه و در شهر آلانیا در استان آنتالیا فعالیت خود را با هدف ارائه خدمات آموزشی به ایرانیان مقیم ترکیه و نیز سایر شهروندان داخلی و خارجی که تمایل به آشنایی با فرهنگ ایرانی و آموزش به زبان فارسی را دارند، شروع به کار نموده است.

سیستم آموزشی:

سیستم آموزشی در مراکز بین‌الملل ترکیه مبنی بر آموزش غیرحضوری و رسانه‌ای است. در این نظام آموزشی دروس از طریق مواد الکترونیکی و در مواردی چاپی، دیداری و شنیداری ارائه می‌شود. نظام ارائه دروس به‌صورت واحدی و بر اساس آیین‌نامه آموزشی دانشگاه در کلیه مقاطع تحصیلی است.

وجود سیستم جامع گلستان در این مراکز بین‌الملل و آموزشی الکترونیکی چندرسانه‌ای و برگزاری جلسات دفاعیه دانشجویان از طریق سیستم ویدئو کنفرانس، برگزاری آزمون‌ الکترونیکی آنلاین‌ در محل اقامت دانشجو و پرسش و پاسخ اینترنتی با کارشناسان مرکز انگیزه ادامه تحصیل، هم‌زمان با کاروان جام فعالیت‌های اقتصادی را برای دانشجویان ایرانی مقیم و غیر مقیم فراهم آورده است.

مقاطع تحصیلی مرکز:

این مرکز نیز مانند سایر مراکز بین‌الملل خارج و داخل پیام نور در مقطع کارشناسی دارای 40 رشته و گرایش و در مقطع کارشناسی ارشد دارای 80 رشته و گرایش است و ان‌شاءالله در آینده نیز در مقاطع دکتری  دانشجو خواهیم پذیرفت.

مدارک تحصیلی مرکز :

فارغ‌التحصیلان مانند سایر دانشجویان داخل مرکز داخل ، از وزارت علوم تحقیقات و فناوری مدرک رسمی دریافت می‌نمایند. دانشنامه‌های اعطایی به دانشجویان مراکز بین‌الملل ترکیه - آلانیا مانند سایر مدارک دانشگاه بین‌الملل پیام نور برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در داخل و خارج از کشور و استخدام در تمامی مؤسسات و سازمان‌های دولتی از اعتبار کامل داخلی و خارجی برخوردار است.

زبان آموزش:

زبان آموزش و تدریس در مرکز بین‌الملل ترکیه به زبان فارسی است و تدریس به سایر زبان‌ها بر حسب نیاز و در صورت وجود محتوا به آن زبان مجاز است. دوره آموزش زبان فارسی در قالب دوره‌های کوتاه‌مدت برای دانشجویان غیرفارسی زبان برگزار و مدرک دوره‌های کوتاه‌مدت توسط دانشگاه صادر می‌شود.

تقویم آموزشی:

نظام آموزش ‌همانند نظام آموزش عالی ایران، دارای دو نیم‌سال تحصیلی و یک‌ترم تابستانی است.
نیم‌سال اول از هفته آخر شهریور تا هفته اول مهر(22-15 سپتامبر)و پایان آن آخر بهمن‌ماه(حدود 20 فوریه)است.
نیم‌سال دوم، اواخر بهمن‌ماه(20 – 15 فوریه)و پایان آن اواسط تیرماه(21 جولای)است.
ترم تابستانی از اواخر تیرماه(5 جولای)تا اواسط شهریور(21 سپتامبر)است.

نحوه پذیرش دانشجو:

در سال نخست پذیرش در این مرکز فرصتی استثنایی برای متقاضیان تحصیل است و فعلاً نحوه پذیرش دانشجو در مراکز بین‌الملل ترکیه - آلانیا در کلیه مقاطع  بدون کنکور و از طریق بررسی سوابق تحصیلی صورت می‌پذیرد که متقاضیان با مراجعه به مرکز و ارائه مدارک و از طریق سیستم جامع گلستان پذیرش و شماره داوطلبی و شماره دانشجویی دریافت می‌نمایند و در حال حاضر از ابتدای بهمن‌ماه جهت نیم‌سال دوم 99-98 در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بدون کنکور پذیرش دانشجو داریم  .

متقاضیان جهت پذیرش می‌توانند تا 15 بهمن‌ماه 98 به دفتر دانشگاه در ترکیه شهر آلانیا و یا به زیر پرتال مرکز ترکیه - آلانیا در پرتال مرکزی مراجعه نموده و ثبت‌نام نمایند.


تلفن‌های تماس با ما:  

ایران:00989122995121
ترکیه:00905541892241

اطلاعات رشته و شهریه را در کانال و پرتال مطالعه کنید

پرتال http://alanya.pnu.ac.ir
اینستاگرام
http://instagram.com/pnu.turkeyuniversity
تلگرام
https://t.me/pnuturkey

انتهای پیام/4127/

نظر شما