شناسهٔ خبر: 37774508 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هیات‌های مذهبی، نسل سلیمانی‌ها تربیت کنند

یزد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: از مهمترین رسالت هیات‌های مذهبی است که نسلی سلیمانی در تراز نظام و انقلاب اسلامی برای فردای کشور تربیت کنند.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله محمدرضا ناصری روز چهارشنبه در جمع اعضای شورای هیات‌های مذهبی و کانون مداحان و شعرای آیینی استان افزود: باید سیره و منش آن شهید به عنوان یکی از تربیت یافتگان مکتب امام (ره) و مقام معظم رهبری در فعالیت هیات‌ها  مورد توجه قرار گیرد.

ناصری ادامه داد: خدا با سردار رشید اسلام شهید سلیمانی و همرزمانش کاری کرد که در انقلاب‌اسلامی ایران و حتی جهان اسلام بی‌نظیر بود.

امام جمعه یزد گفت: این شهید، انسانی مدیر، سیاستمدار و مخلص بود که در عمر با برکت خود اقدامات بسیاری برای جامعه مسلمین و مردم کشور انجام داد که برای همیشه در تاریخ ماندگار خواهد بود.

ناصری بیان داشت: شهید سلیمانی یکپارچه معنویت بود و جز برای رضایت خدا هیچگاه قدمی برنداشت و خدا هم اجر مجاهدت‌های او را شهادت در راهش قرار داد.

وی تصریح کرد : فرهنگ حاج قاسم، فرهنگ امام حسین (ع) که همان فرهنگ حرکت برای رضای خداست بود و با رفتن خود این فرهنگ را در کشور و حتی کشورها منطقه زنده کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد با اشاره به معنویت حاکم بر فضای هیات‌های مذهبی گفت:  باید از این ظرفیت در جهت پرورش نسلی چون سردار شهید سلیمانی بهره برد.

ناصری بر لزوم تدوین آیین‌نامه در حوزه مداحان و هیات‌های مذهبی تاکید کرد و گفت: نباید در این حوزه منتظر تهران باشیم بلکه باید با توجه به شرایط بومی استان و اینکه سبک عزاداری یزد در کشور متمایز و سرآمد است آیین نامه بومی را در این حوزه طراحی کنیم.
وی از هیات‌ها به عنوان ظرفیتی عظیم در حوزه‌های مختلف یاد کرد افزود: در ادامه باید به گونه‌ای بسترسازی کنیم تا همه هیات‌ها و مداحان به خود را ملزم به رعایت آیین‌نامه تدوین شده بدانند.

استان یزد ۲ هزار هیات مذهبی دارد.

نظر شما