شناسهٔ خبر: 37774367 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شما نیوز | لینک خبر

پایان عملیات ساختمان مسکن مهر تا پایان سال

مدیر امور اعتباری بانک‌مسکن با اعلام این مطلب که واحدهای مسکونی مهر در دولت تدبیر و امید، حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد فروش اقساطی شدند، گفت: طی ۱۵ ماه گذشته۱۱۰ هزار واحد مسکونی مهر فروش اقساطی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شمانیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ محمدحسن علمداری، مدیرامور اعتباری بانک مسکن، میزان دریافت تسهیلات را برای مالکان مسکن مهر و فروش اقساطی واحدهای باقیمانده که هنوز فروش اقساطی نشده اند، اعلام کرد.

علمداری با اشاره به اینکه از ابتدای مسکن مهر ، 2 میلیون و 566 هزار و 787 واحد مسکونی مهر باید ساخته و تحویل متقاضیان می‌شد، گفت: در مجموع واحدهای مسکونی فروش اقساطی و تعیین تکلیف شده از ابتدای مسکن مهر تاکنون 2 میلیون و 16 هزار و 451 واحد است.

مدیر امور اعتباری بانک مسکن خاطرنشان کرد: از سال 90 تاکنون یک میلیون و 926 هزار و 771 واحد فروش اقساطی شده‌اند.

وی واحدهای تعیین تکلیف شده را نیز در سالجاری 89 هزار واحد عنوان کرد و افزود: از ابتدای ورود محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به وزارتخانه تعداد باقیمانده واحدهای مسکونی مهر حدود 480 هزار واحد بوده است که از این تعداد 110 هزار واحد تعیین تکلیف و یا فروش اقساطی شد و 371 هزار و 415 واحد کاهش پیدا کرده است که از این تعداد 355 هزار و 457 واحد مسکن شهری است.

علمداری از تکمیل 54 هزار واحد مسکونی مهر در سالجاری تاکنون خبر داد.

مدیر امور اعتباری بانک مسکن همچنین در خصوص پیش‌بینی خود از نحوه تحویل واحدهای مسکونی مهر تا پایان امسال گفت: با اقداماتی که توسط وزارت راه و شهرسازی و بانک مسکن انجام شده در خصوص افزایش تسهیلات انجام شد، اغلب پروژه‌های مسکونی مهر در سالجاری بنا بر وعده، تعیین‌تکلیف می‌شوند. بدین معنا که روند عملیات ساختمانی آنها به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس پیش‌بینی‌ها روند واگذاری واحدهای مسکونی مهر به مردم و فروش اقساطی به سال آینده موکول می‌شود، توضیح داد: پیش‌بینی می‌شود که واگذاری واحدهای مسکونی مهر باقیمانده یا خرداد و یا حداکثر شهریورماه سال 99انجام شود.

مشکلات فروش اقساطی در پردیس، پرند، البرز، خراسان‌رضوی و خوزستان

علمداری بیشترین مشکلات را در خصوص فروش اقساطی واحدهای مسکونی مهر مربوط به مسکن مهر شهر جدید پردیس و پرند که برخی از پروژه‌های آنها هنوز نیمه تمام است و همچنین استان‌های البرز، خراسان رضوی و خوزستان دانست و گفت: در شهر جدید پردیس حدود 35 هزار واحد، پرند حدود 30 هزار واحد، البرز 20 هزار واحد، خراسان رضوی و خوزستان هرکدام بین 12000 تا 15000 واحد باقیمانده مسکن مهر دارند.

علمداری خاطرنشان کرد: واحدهای مسکونی مهر در دولت‌های نهم و دهم حدود 900 هزار واحد و در دولت یازدهم تا کنون نزدیک به یک میلیون و 200 هزار واحد فروش اقساطی شدند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما