شناسهٔ خبر: 37774358 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

عضو شورای شهر تهران مطرح کرد؛

جمع آوری میدان تره بار نازی آباد/ایجاد دسترسی به بوستان ولایت

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، با حضور در منطقه ۱۶ و در دیدار مردمی با شهروندان بر جمع آوری میدان تره بار نازی آباد و ایجاد دسترسی محلی به بوستان ولایت تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، الهام فخاری، با حضور در جلسه ملاقات مردمی شهرداری منطقه ۱۶ در جریان نوع مراجعه مردمی به شورا قرار گرفت و در برابر درخواست‌های مردمی بر اجرای دقیق قوانین ازجمله آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ تأکید کرد.

وی همچنین افزود: باید در برخی موارد شرایطی ایجاد شود تا به مراجعات مردمی پاسخ دقیق‌تری صورت گیرد. آن‌هم در شرایط ویژه کنونی که مردم تحت‌فشارهای شدید اقتصادی قرار دارند.

پورنصر شهردار منطقه ۱۶ در حاشیه این دیدار در مورد فعالیت‌های اخیر شهرداری منطقه بر آمادگی، مانور و هماهنگی پیرامون بارش برف، توضیحاتی را ارائه داد. پور نصر با تأکید بر اینکه بهانه برای شادی در جنوب تهران چندان وجود ندارد؛ گفت: در شب یلدا برنامه‌ای در جوادیه برگزار شد و جمعیت زیادی از محلات منطقه ۱۶ در این جشن حضور داشتند. همچنین در یک برنامه ۱۰ شبه در سنوات قبل در پارک ترافیک برگزار شد که تنها در شب آخر حدود ۹ هزار نفر در این جشن حضور پیدا کردند.

عضو شورای شهر تهران نیز تاکید کرد: اقدام مناسبی در این زمینه‌ها در منطقه صورت گرفته است و همواره فعالیت‌های جدید و نو برای مردم جذاب است.

وی افزود: در این دوره باید بیش از همیشه به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی توجه شود اما متأسفانه در دوره پنجم با کاهش بودجه فرهنگی و اجتماعی از ۹ درصد به ۵ درصد روبرو بودیم. هر تصمیم مانند مقابله با تراکم فروشی باید بازتاب اجتماعی داشته باشد. ازاین‌رو نباید با کاهش بودجه فرهنگی و اجتماعی روبرو شویم.

نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران، تأکید کرد: منطقه ۱۶ از اصالت اجتماعی زیادی برخوردار است. هنوز هم نازی‌آبادی بودن شناسنامه مهمی برای تهرانی‌ها محسوب می‌شود.

شهردار منطقه ۱۶ با تأکید بر پتانسیل‌های نازی‌آباد، افزود: محله نازی‌آباد دارای نخبه‌های علمی، ورزشی، سیاسی، هنر فراوانی است. از این رو مدیریت در این منطقه از دشواری زیادی برخوردار است. هر شخصیتی از نازی‌آباد رفته، همواره با محله ارتباط دارد. این موارد فرصت و ظرفیت خوبی است تا بتوانیم از این وجوه مثبت برای توسعه منطقه استفاده کنیم.

فخاری با تأکید بر ویژگی متفاوت مناطق شهرداری تأکید کرد: دستورالعمل‌های واحد برای مناطق با ویژگی متفاوت، نتیجه‌ای جز عدم رضایت مردم و تخلف بر جا نمی‌گذارد. قانون باید رعایت شود اما به‌یک‌باره هم نمی‌توان موبه‌موی قوانین را اجرا کرد. ترمز ناگهانی در رویه قبل مرسوم در شهرداری برخی نارضایتی را فراهم می‌آورد. ازاین‌رو مقداری انعطاف را باید در اختیار شهردار منطقه گذاشت تا رضایت مردم از نهاد شورا و شهرداری افزایش یابد. ایجاد نارضایتی رویه غلطی است و باید شرایطی را ایجاد کرد که در برابر مراجعات مردم به شهرداری، روشی بین نا بین ایجاد گردد. فخاری تأکید کرد که مدیر منطقه جانشین شهردار محسوب می‌شود و نباید در این حد اختیارات وی کاهش یابد

عضو شورای شهر تهران در ادامه جلسه برخی از مشکلات منطقه ۱۶ را با شهردار منطقه در میان گذاشت.

فخاری با تأکید بر توسعه صنف قصابی در خیابان کارگر سامانی و سردار جنگل، بوی نامطبوع حاصل از این رسته شغلی را موجب نارضایتی مردم محله نازی‌آباد عنوان کرد و شهردار نیز تأکید کرد که شهرداری در این دوره در این خیابان هیچ‌گونه توسعه تجاری جدید نداده و قصابی‌ها کنونی نیز قدیمی است. تمام توسعه تجاری‌های جدید در این خیابان درگذشته و دوره قبل تفاهم شده است. توسعه صنف قصابی در این راسته نگرانی شهرداری است و میدان تره‌بار بهمن نیز ازجمله مشکلات محله است. نظارت دوره‌ای حوزه خدمات شهری تصویب کرده که این میدان جابجا شود. شهرداری منطقه پیگیر این جابجایی است. در میدان مرکزی تره‌بار نیز امکاناتی برای انتقال این میدان وجود دارد. انتقال این میدان اولویت منطقه است.

فخاری به استناد این صورت‌جلسه اعلام کرد که با در نظر گرفتن قوانین و ضوابط؛ از هیچ‌گونه تلاشی برای جابجایی این میدان کوتاهی نخواهد شد. شهردار منطقه همچنین از تلاش و رایزنی برای انتقال پایانه جنوب از منطقه خبر داد وی گفت: در صورت جابجایی این پایانه فرصت مناسبی با توجه به سازه مهندسی این پایانه، در اختیار منطقه قرار خواهد گرفت که منجر به توسعه منطقه به‌خصوص منطقه باغ آذری خواهد شد. اگر این طرح اجرایی شود انقلاب بزرگی در منطقه ۱۶ ایجاد خواهد شد. انتقال گود باغ آذری نیز در دستور کار شهرداری قرارگرفته و مقدمات آن نیز آماده است.

فخاری در جلسه با شهردار منطقه ۱۶ بر لزوم دسترسی آسان اهالی محلات منطقه ۱۶ به‌خصوص اهالی نازی‌آباد به پارک ولایت تأکید کرد. دکتر پور نصر از مجموعه پل‌ها و زیرگذرهایی برای دسترسی به پارک ولایت خبر داد.

وی گفت: زیرگذر در ارتباط با دسترسی محله نازی‌آباد به پارک ولایت قابلیت اجراشدن در یک سال را دارد؛ زیرا طول این زیرگذر حدود ۷۰۰ متر است. البته برخی مخالفت‌ها با این طرح صورت گرفته است که در حال رایزنی در این ارتباط هستیم.

فخاری بر تلاش در شورای شهر برای اجرا شدن این پروژه خبر داد.

وی با تأکید بر اینکه بر اساس برخی گزارش‌ها لوتوس مال نازی‌آباد به بخشی از محوطه پارک دست‌اندازی کرده است و این احتمال نیز توسط اهالی محل داده‌شده که برای ورود و خروج این مجتمع به پارک دست‌اندازی شود؛ تأکید کرد که باید از هرگونه تصرف در این پارک به هر بهانه جلوگیری شود.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران، بر فقدان روشنایی خیابان مدائن بعد از تعطیلی اصناف این خیابان و عدم امنیت برای بانوان در شب‌ها گلایه کرد.

شهردار منطقه ۱۶ نیز از آغاز فعالیت و مقدمه‌چینی برای حل مشکل این منطقه در آینده نزدیک و قبل از عید خبر داد.

فخاری همچنین یکی از مسائل منطقه را آسیب‌های اجتماعی یاخچی آباد و انتهای منطقه خزانه (زورآباد) عنوان کرد و ارتباط شهرداری منطقه با شبکه سمن‌ها برای کاهش مشکلات اجتماعی این مناطق را خواستار شد. فخاری افزود: هماهنگی با برخی از سمن‌های قدرتمند می‌تواند در کاهش آسیب اجتماعی منطقه اثرگذار باشد.

وی تأکید کرد: جوانان محله جوادیه همچنین برخی سمن‌های این محله در مورد ارتباط با شهرداری دچار مشکلاتی هستند و کمک‌های شهرداری می‌تواند به این مجموعه و به پویاتر شدن نقش این سازمان‌ها در محله جوادیه منجر شود.

پورنصر با تأکید بر برقراری جلساتی با سازمان‌های مردم‌نهاد جوادیه از همکاری و استفاده از ظرفیت‌های این سمن‌ها در جهت اهداف شهرداری خبر داد.

فخاری همچنین بر جمع‌آوری دکل‌های فشارقوی از روی پارک‌های محله علی‌آباد تأکید کرد.

نظر شما