شناسهٔ خبر: 37774099 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

دستگیری کلاهبرداری با ۳۰ شاکی/ سرقت منزل ویلایی توسط مطرب معروف

رئیس کلانتری 150 تهرانسر از دستگیری یک کلاهبردار با 30 شاکی خبر داد و گفت: این فرد به بهانه کسر خلافی از شهروندان کلاهبرداری می کرد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری ایسنا:  سرهنگ محمود مالمیر در این باره اظهار داشت : وقوع یک فقره درگیری بین دو مرد شامگاه روز گذشته به ماموران کلانتری اعلام که آنها برای بررسی موضوع به نشانی اعلامی مراجعه کردند.

وی افزود: با حضور ماموران در محل ، شاکی مدعی بود که متهم از وی کلاهبرداری کرده و حاضر به عودت مبلغ دریافتی نیست که هر دو طرف دعوی برای بررسی موضوع تحت تحقیقات پلیسی قرار گرفتند.

رئیس کلانتری 105 تهرانسر تصریح کرد: شاکی در اظهارات خود به ماموران گفت، متهم یکی از همکارانش است که با دریافت مبلغی مدعی بود خلافی خودروام را به طرق قانونی کسر خواهد کرد ولی با دریافت 50 درصد مبلغ خلافی ام از کسری خلافی خودروام خبری نشد تا اینکه پس از تماس های مختلف توانستم وی را امشب ملاقات کنم.

مالمیر گفت: شاکی ادامه داد، متهم علاوه بر اینکه از من مبالغی را دریافت کرده است از 30 نفر از همکارانم نیز به همین شیوه کلاهبرداری کرده و از آنان مبالغی بین 500 هزار ریال الی 6 میلیون ریال دریافت کرده است.

وی تصریح کرد: در تحقیقات پلیسی به دست آمد، متهم 35 ساله مدعی بوده یکی از بستگانش در پلیس راهور مشغول به کار می باشد و می تواند با دریافت 50درصد مبلغ خلافی تا 60 درصد کل خلافی را کسر می کند.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهم در ابتدای امر با پرینت خلافی یکی از همکارانش و دریافت 50 درصد مبلغ خلافی، کل مبلغ خلافی را خودش پرداخت کرده و با نشان دادن تسویه حساب خلافی توانسته اعتماد سایر همکاران را به خود جلب کند.

رئیس کلانتری 150 تهرانسر با اشاره به اینکه شغل متهم بازاریاب بوده و با تعدادی زیادی از متصدیان سوپرمارکت نیز در ارتباط است، گفت: شناسایی سایر مال باختگان در دستور کار ماموران کلانتری قرار دارد .

سرهنگ مالمیر با اشاره به اعتراف متهم به جرم ارتکابی، افزود: متهم برای اخذ دستور قضائی به مرجع قضائی معرفی شد.

براساس گزارش سایت پلیس، وی از شهروندان خواست: کسانی که در غرب پایتخت به این شیوه مال باخته شده اند، برای طرح شکایت و پیگیری پرونده شان می تواند به کلانتری 150 تهرانسر مراجعه کنند.

 

سرقت منزل ویلایی توسط مطرب معروف

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سارق منازل غرب و جنوب غرب تهران با ۱۶ فقره سرقت به ارزش ۲۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: متهم یکی از مطربان سابقه دار بود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت پلیس، سرهنگ کارآگاه علی عزیزخانی با اعلام این خبر، گفت: پانزدهم مردادماه سال جاری پرونده‌ای مبنی بر سرقت طلا – وجه نقد و اشیای قیمتی از منزلی واقع در خیابان سی متری جی به ارزش ۵۰ میلیون تومان توسط کلانتری ۱۱۱ هفت چنار به این پایگاه ارجاع شد.

رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی پایتخت بیان داشت: در گام نخست تحقیقات کارآگاهان با مراجعه به محل وقوع سرقت موفق شدند تصاویر واضحی از سارق به دست بیاورند. در ادامه کارآگاهان با اقدامات ویژه پلیسی و تطبیق چهره سارق با متهمان و مجرمان سابقه دار توانستند هویت وی را شناسایی و مشخص شد سارق همان جمال مطرب معروف است و به تازگی از زندان آزاد شده است.

وی تصریخ کرد: جمال که سابقه انواع جرایم را در کارنامه خود داشت سال گذشته به علت سرقت از منزل دستگیر شده بود و در زندان تحمل کیفر می کرده و بعد از پایان مدت محکومیت اواخر خرداد ماه از زندان آزاد شده و مجدداً شروع به سرقت از منازل کرده است.

سرهنگ عزیزخانی افزود: با مشخص شدن هویت متهم دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان این پایگاه قرار گرفت و مخفیگاه جمال در حوالی خیابان ۱۶ متری امیری شناسایی و طی یک عملیات غافگیرانه وی در بیستم دی ماه دستگیر شد.

وی اضافه کرد: جمال در ابتدای دستگیری به سرقت از منزل شاکی و ۱۴ فقره سرقت مشابه به ارزش ۲۰ میلیارد ریال اعتراف و اظهار کرد، وقتی متوجه می‌شدم صاحبخانه در منزل نیست و از دیوار آن بالا می‌رفتم و اشیای باارزش مثل طلاجات – فرش - تلویزیون – لپ تاپ و … را دزدیده و به دو تن از دوستانم به نام‌های محمود ۵۶ ساله و ابوالفضل ۴۸ ساله می‌فروختم.

سرهنگ عزیز خانی بابیان اینکه با مشخص شدن مالخر اموال سرقت شده در گام بعدی کارآگاهان هر دو مالخر را شناسایی و متعاقب آن در بیست و پنجم دی ماه آنها را دستگیر کردند، گفت: پس از انتقال مالخران به پایگاه هر دو متهم به خرید اموال مسروقه از جمال اعتراف کردند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: با اعتراف صریح متهمان و شناسایی مال باخاتگان هر سه متهم با دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه ۱۰ تهران روانه زندان شدند

نظر شما