شناسهٔ خبر: 37773907 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

توسط نهاد کتابخانه‌ها؛

پویش مردمی «سیستان و بلوچستان را دریابیم» آغاز به‌کار کرد

صادق وفایی

پویش مردمی «سیستان و بلوچستان را دریابیم» برای امدادرسانی به مردم سیل‌زده سیستان و بلوچستان توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش مردمی «سیستان و بلوچستان را دریابیم» در ادامه مسئولیت و فعالیت‌های اجتماعی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در یاری رسانی به مردم آسیب دیده کشور از بلایای طبیعی، آغاز به‌کار کرد.

در روزهایی که مردم کشور سوگوار عروج ملکوتی سردار حاج قاسم سلیمانی و ضایعه دردناک از دست دادن جمعی از هموطنان عزیزمان در حادثه کرمان و سانحه هوایی هستیم، بخشی از جنوب استان کم‌برخوردار سیستان و بلوچستان نیز درگیر بحران سیل شده‌ که با وارد آمدن آسیب و خسارت‌های بسیار به زمین‌های کشاورزی، منازل مسکونی و زندگی مردم نجیب و آرام این خطّه، غم و اندوه مردم را صدچندان کرده است.

بر این‌اساس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در ادامه مسئولیت فعالیت‌های اجتماعی و همراهی مردم، اقدام به راه‌اندازی پویش مردمی «سیستان و بلوچستان را دریابیم» کرده است.

در این پویش مردمی کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور به‌عنوان پایگاه‌های دریافت کمک‌های مردمی شامل کلیه اقلام ضروری و مورد نیاز اعم از پوشاک، کفش، پتو، چراغ نفتی، لوازم بهداشتی، کنسرو، آب معدنی، خوراکی، اسباب‌بازی، کتاب، لوازم‌التحریر و... تعیین شده‌اند تا با جمع‌آوری و ارسال این اقلام، گامی کوچک در جهت تامین نیازهای مردم آسیب‌دیده سیستان و بلوچستان برداشته شود.

نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در جهت مسئولیت‌ها و فعالیت‌های اجتماعی خود، از سال ۱۳۹۶ به امدادرسانی به مردم زلزله‌زده در مناطق غرب کشور وارد شد و در ادامه در واقعه سیل ویرانگر فروردین امسال، طی دو مرحله در فصل بهار طرح «بهار مهربانی» و در فصل پاییز و بازگشایی مدارس طرح «مهربانی در مهر» ویژه جمع‌آوری اقلام فرهنگی و کتاب برای کودکان مناطق سیل زده را اجرا کرد. همچنین این اقدام در ماه مبارک رمضان نیز با عنوان «بهار مهربانی در بهار قرآن» ادامه پیدا کرد.

نظر شما